بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای دستیار صوتی هوشمند خودرو

نمایشگاه CES 2020 شاهد رونمایی از اولین دستیار هوش مصنوعی مخصوص خودروی شرکت هوندا بود که با همکاری آئودی و هوآوی با تمرکز بر فناوری خودروهای متصل ساخته شده بود.

اکنون شرکت ال‌جی نقش خود را در دنیای خودرو گسترش می‌دهد و با یک شرکت توسعه نرم افزار و هوش مصنوعی خودرو به نام "Cerence" برای ایجاد یک بستر خودروی متصل همکاری می‌کند.

شرکت "Cerence" به تازگی یک سیستم دستیار صوتی موسوم به "Cerence ARK" برای استفاده در خودرو ایجاد کرده است. ال‌جی نیز این دستیار صوتی را به عنوان بخشی از نرم افزار "webOS Auto" خود در سیستم‌های سرگرمی خود ادغام خواهد کرد.

برنامه "webOS Auto" ال‌جی نرم افزاری مبتنی بر لینوکس است و دارای ویژگی‌های بستر خودروهای متصل مانند توانایی جمع آوری داده‌های وسیله نقلیه و سابقه پیمایش و بارگذاری آن در فضای ابری است که با افزودن فناوری دستیار صوتی، کاربران قادر خواهند بود عملکرد صوتی، ناوبری و رسانه‌ای را با صدای خود مشابه با برنامه "Apple CarPlay" یا "Google Android Auto" کنترل کنند.

مشارکت ال‌جی و "Cerence" با هدف ایجاد یک سیستم نرم افزاری از پیش بسته بندی شده(pre-packaged) انجام می‌شود تا در دسترس سایر تولید کنندگان قرار گیرد، بنابراین خودروسازان می‌توانند این دستیار صوتی را در خودروهای خود بگنجانند.

طبق گزارش "ZDNet" این همکاری در سانتا کلارای کالیفرنیا به سرانجام خواهد رسید و عملیات اجرایی آن در سه ماهه اول سال 2020 آغاز خواهد شد.

دستیار مجازی هوشمند یا دستیار شخصی هوشمند یک عامل نرم‌افزاری است که خدمات و سرویس‌ها را بر اساس دستورها یا سوالات برای فرد ارائه می‌دهد. گاهی اوقات از واژه "بات مکالمه"(chatbot) برای دستیار مجازی استفاده می‌شود. بعضی از دستیارهای مجازی، توانایی تفسیر گفتار انسانی و پاسخ دادن از طریق صداهای ترکیبی را دارند. کاربران می‌توانند از آن سؤال بپرسند، دستگاه‌های خودکار را کنترل کنند، رسانه‌ها را از طریق صدا پخش کنند و کارهای ابتدایی مثل ایمیل، لیست کارها و تقویم را با دستورهای کلامی مدیریت کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا