مشاوره به مزرعه داران در خصوص بهبود مستمر

سیناپرس: دسترسی به این مقاله برای همگان آزاد و رایگان است . برای مشاهده کل مقاله می توانید به سایت ساینس دایرکت ( Science Direct ) مراجعه کنید و در قسمت جستجوی آن ، عنوان زیر را تایپ کنید .

Consulting for sustainable development, information technologies adoption, marketing and entrepreneurship issues in livestock farms

دسترسی به مقاله از طریق اینجا نیز امکان پذیر است.

براساس آنچه در این مقاله عنوان شده خدمات مشاوره ای کشاورزی ، کلیدی مهم برای اجرای موفق اهداف بهبود مستمر در مناطق روستایی در اختیار ما می گذارد . امروزه در راستای برنامه توسعه روستایی 2007-2013 ، ابتکاراتی برای سرمایه گذاری در محصول ، دامداری ها و کار آفرینی ایجاد شده است .

در حال حاضر ، دفاتری دایر هستندکه خدمات مشاوره ای و اطلاعات مطمئنی به مزرعه داران یونانی ارائه می دهند . اطلاعات ارائه شده در رابطه با این موارد هستند : به بکارگیری تکنولوژی های اطلاعاتی (IT) ، ابزار الکترونیکی نوآورانه ، بازاریابی و پردازش محصولات کشاورزی ، محصولات کشاورزی دارای گواهینامه (ISO ) ،نوسازی دارایی ها و موجودی های کشاورزی و … .

مزرعه داران فرصت دارند که در برنامه های (هدفمند ) سرمایه گذاری شده توسط اتحادیه اروپا شرکت کنند ، این برنامه ها از توسعه فعالیت های جدید مانند ، فعالیت های نوآورانه ، خدمات بازاریابی ، ابزار شبکه ای و نرم افزار تکنولوژی های اطلاعاتی جدید ،حمایت می کنند و از طریق سرمایه گذاری های ویژه ، نوآوری های تولید و محصول را بهبود می بخشند .

هدف این مقاله ، مطالعه و ارزیابی استفاده از مشاوره توسط مزرعه های پرورش دام و بحث درباره فرصت های آینده است . پژوهش حاضر مبتنی بر داده های اولیه ای است که از حوزه ی اداری رودوپی (Rodopi ) ،در تریس (Thrace) در شمال شرقی یونان ، جمع آوری شده است . این داده ها از یک بررسی انجام گرفته در زمینه مدیریت مزرعه و در طول ماه  های سپتامبر و دسامبر سال 2011 ، بدست آمده اند . نمونه ای 120 عضوی از دامداران با سنی میان 20 تا 70 سال برای استفاده تجربی از این بررسی انتخاب شدند تا به سوالات پرسشنامه ای با ساختار مناسب پاسخ دهند . تحقیق ذکر شده به صورت خصوصی در دفاتر مشاوره و به صورت عمومی و محلی در مزرعه ها انجام گرفت . داده های جمع آوری شده کدگذاری شدند و از نظر آماری با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند . داده ها با آنالیز خوشه ای(cluster analysis ) طبقه بندی شدند تا گروه هایی از مزرعه داران که رفتارهای مشابه دارند شناسایی و تعریف شوند .

یافته ها نشان می دهد که 54 درصد از مزرعه دارانی که عضو نمونه آماری هستند ، به مشاوره و اجرای راه حل های IT  ، مباحث کارآفرینی و بازاریابی و دست یافتن به تداوم واستمرار در زمینه ی اهداف اتحادیه اروپا ،علاقه مند هستند . نتایج همچنین حاکی از آن است که 63 درصد از مزرعه داران هم اکنون در یکی از برنامه های عنوان شده شرکت کرده اند ، در حالی که 37 درصد باقیمانده در برنامه هایی سهیم شده اند که تشکیلات مربوط به مزرعه داران جوان را ترویج می کنند . علاوه بر این ، 55 درصد از آنها ترجیح می دهند که به جای بخش های مشاوره دولتی ، از دفاتر مشاوره خصوصی کمک بگیرند .

دفاتر مشاوره ی خصوصی ، رضایت مزرعه دارانی را که به آنها به عنوان یک حامی مهم می نگرند ، بیشتر جلب می کنند . مزرعه داران در تلاش خود برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا در زمینه بهبود مستمر و ازطریق بکارگیری ابزار IT و تکنیک های بازاریابی و تجارت ، این دفاتر را پشتیبان خود می دانند . مزرعه داران را همچنین می توان از نظر شخصیت های اجتماعی شان به دو گروه تقسیم کرد که درباره ی جنبه های نوآورانه و یا سنتی گرایشهای کشاورزی یونان نظرات مشترکی دارند . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا