طرح های پژوهشی موثر در زندگی مردم در اولویت حمایت دولت است

 دکتر یارمحمد بای، روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه مراغه با اشاره بر حمایت این معاونت از تمامی طرح های پژوهشی، افزود: ایران اکنون در تولید علم در حد بسیار خوب و مطلوبی قرار دارد و برای رفع مشکلات کشور باید تولید علم با صنعت هماهنگ باشد.وی با بیان اینکه در این دوره تعامل بسیار خوبی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، اظهار کرد: تعامل و هم افزایی بین معاونت و قطب های علمی کشور در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: انتظار و رویکرد این دفتر از قطب های علمی به ویژه دانشگاه ها، نگاه فناورانه در راستای توسعه علوم در تولید و اقتصاد است.

بای، با بیان اینکه دانشگاه مراغه نیز به نوبه خود از پتانسیل پژوهشی خوبی برخوردار است، یادآوری کرد: همان طور که این دانشگاه در زمینه انرژی های تجدید پذیر، نیروگاه خورشیدی و دیگر زمینه ها مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار دارد، می تواند با ارائه طرح های مثمر ثمر برای منطقه مانند کشاورزی و دیگر موضوعات برای پیشبرد اهداف فناورانه گام های موثری بردارد.

سرپرست دانشگاه مراغه نیز در این آیین گفت: این دانشگاه به پشتوانه حضور اعضای هیات علمی جوان، متعهد و علاقمند به مقوله پژوهشی، از پتانسیل و ظرفیت پژوهشی مطلوبی برخوردار است.

صالح شهابی وند، افزود: بنا به گستردگی طرح های پژوهشی، تجهیزات آزمایشگاهی و زیر ساخت های این دانشگاه جوابگو نیست.

وی اظهار کرد: پژوهش های این دانشگاه که فناورانه بوده و به خط تولید کمک کند و یا نقش آن ها در صنعت، کشاورزی و زمینه های مختلف به صورت کاربردی مثمر ثمر باشد، در اولویت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم است.

شهابی وند، ادامه داد: این دانشگاه با استقبال از این نوع طرح ها از هیچ کمکی در راستای حصول نتیجه طرح همکاران و حمایت از پژوهش های کاربردی آن که با همکاری دستگاه های اجرایی انجام می شود، دریغ نمی کند.
مدیر کل هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به مراغه از ظرفیت ها و زیرساخت های پژوهشی و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه مراغه بازدید کرد.
هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا، این دانشگاه هم اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی بوده از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرده و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا