پاموک کاله سحر آمیز ترکیه

شاید در ابتدا تصویر پاموک قلعه شما را به اشتباه بیاندازد و تصور کنید که پاموک کاله، ساختار برفی دارد و هوای آن جا به شدت سرد است. اما کاملا در اشتباهید. چرا که در میان سنگ های سفید و پنبه ای آن، ۱۷ چشمه آب گرم وجود دارد که حتی دمای آن ها به ۲۱۲ درجه سانتی گراد هم می رسد و شنا کردن در آن غیر ممکن است. زیبایی پاموق قلعه به حدی زیاد است که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

پاموک کاله حوضچه های آهکی فراوانی دارد که بسیاری از افراد برای درمان بیماری های مزمن خود، به آن جا می روند و از چشمه های آب گرم آن استفاده می کنند. کسانی که اختلالات پوستی دارند و یا از بیماری های گوارشی و عصبی رنج می برند، می توانند در چشمه های آب گرم پاموک کاله به این بیماری ها بهبود ببخشند.

غار پلوتو در دل پاموک قعله قرار دارد و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود. این غار سرشار از گازهای سمی دی اکسید کربن است و ورود به آن کمی دشوار است. برخی عقیده دارند این غار راهی به جهان دیگر دارد. در گذشته با کیسه هایی از اکسیژن وارد غار می شدند و مراسم قربانی کردن موجودات و حیوانات را در آن جا انجام می دادند.

اما در مورد گردشگری پاموک کاله باید گفت که گفته می شود که این منطقه سالانه بیشتر از یک میلیون نفر بازدید کننده دارد. پاموک کاله در نزدیکی دریای اژه قرار دارد و اگر چه توریست ها در تمام طول سال به این منطقه سفر می کنند اما بهترین زمان سفر به آن در فصل بهار و اوایل تابستان بین ماه های آپریل تا جون است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا