بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه کشاورزی

 این نمایشگاه که در حاشیه مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی برگزار شد، ۲۰ موسسه تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه جدیدترین دستاورد‌های خود را در زمینه پژوهشی و فناوری به منظور اثربخشی رونق تولید و امنیت غذایی کشور ارائه کردند.
پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، موسسه علوم شیلاتی کشور، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، موسسه تحقیقات پنبه، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، موسسه تحقیقات خاک و آب و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع از جمله موسساتی هستند که محصولات، دستاورد‌ها و پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی خود را معرفی کردند.

همچنین سامانه پیام رسان آموزش و ترویج کشاورزی (پات) که به منظور انتقال با سرعت و به موقع پیام‌های آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی فنی ده هزار نفر از مروجین و کارشناسان کشاورزی سراسر کشور راه اندازی شده است، با حضور دکتر روحانی آغاز به کار کرد. بانک اطلاعات ۴ میلیون بهره بردار کشاورزی در حال جمع آوری و اتصال به این سامانه است.
 آقای روحانی در پیامی برای آغاز به کار این سامانه خطاب به کشاورزان، مروجان، کارشناسان و پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تلاش و مسئولیت پذیری همه شما عزیزان در تامین امنیت غذایی کشور در سال رونق تولید شایسته تقدیر است.

آغاز مراسم تقدیر از ۱۶۶ تولید کننده برتر بخش کشاورزی

فعالان و بهره برداران پیشرو بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، دام وطیور، شیلات و آبزیان، آب و خاک، امور بازرگانی صنایع تبدیلی و تکمیلی، منافع طبیعی و آبخیزداری، تشکل‌های بخش کشاورزی و ترویج و آموزش کشاورزی انتخاب شده اند.
تولید کمی و کیفی برپایه مدیریت مناسب از منابع و تولید پایدار از جمله معیار‌های انتخاب تولید کنندگان برتر است.

الگوسازی کشاورزان پیش رو با تبدیل واحد‌های تولیدی این بهره برداران به کانون‌های یادگیری دیگر کشاورزان، با هدف انتقال تجارب موفق کشاورزان پیش رو، مهمترین هدف برگزاری مراسم سالانه معرفی کشاورزان نمونه است که امسال سی و چهارمین دوره آن با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

در این مراسم پس از سخنرانی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از تشکل‌های تولیدی، آقای روحانی ضمن بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود از بخش کشاورزی، برنامه‌های دولت در این بخش را تشریح خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا