گزارش ویدئویی از نقش ربات ها در مزارع و دامداری ها

در این مزرعه آمریکایی بیش از هفتاد راس گاو وجود دارند که کلیه امور مربوط به نگهداری و تغذیه و بهره برداری از آن ها توسط ربات ها انجام می شود . این مزرعه دارای یک مرکز هدایت کامپیوتری است که ربات های موجود در آن را کنترل و هدایت می کند . از سوی دیگر گاوهای موجود در این مزرعه نیز به خوبی خود را با این سیستم جدید وفق داده و بدون مشکل با سیستم مکانیزه به کار رفته در این مزرعه تطبیق پیدا کرده اند . این مرکز کنترل کامپیوتری ، اطلاعات را از ربات ها دریافت کرده و آن ها را پردازش می کند . این ربات ها تحت کنترل فرامین این کامپیوتر مرکزی ، گاوها را دوشیده و امور مربوط به تغذیه و نظافت  آن ها را انجام می دهند .

از سوی دیگر ، این سیستم کامپیوتری میزان دقیق دریافت شیر از هر گاو را به صورت روزانه ثبت می کند و به این ترتیب هر گاو تا سه بار در روز قابلیت شیردهی داشته و میزان تولید بالا می رود .  صاحب این مزرعه در ارتباط با ساختار موجود در مزرعه اش می گوید : من به یاد دارم که در زمان کودکی در مزرعه پدری ام برای دوشیدن هر گاو باید یک نفر با سطلی بزرگ به وسیله دستانش ، شیر می دوشید ولی من در این مزرعه بدون کمک دیگران و به تنهائی می توانم هفتاد گاو را روزی سه مرتبه بدوشم .

ربات های این مزرعه با کمک لیزر ، پستان گاو را شناسائی کرده و بر اساس الگوریتمی خاص ، به نوبت هر یک از غدد شیردهی آن را می دوشند .

ترجمه: احسان محمدحسینی – فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا