حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی

ساروخانی عضو هیات مدیره در هم اندیشی مدیران ستادی و مناطق بانک ضمن عرض تسلیت شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به اهمیت جایگاه قرض الحسنه در نظام بانکی به منظور کمک به اشتغال و قشر آسیب پذیر جامعه، گفت: بانک سینا در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی در چارچوب بانکداری اسلامی، طی چهار سال اخیر در حوزه قرض الحسنه فعالیت های متمرکز و منسجمی را برنامه ریزی کرد به طوری که با اقدام ویژه و تمرکز فعالیت ها در این بخش، مانده منابع قرض الحسنه بانک در حال حاضر به 2 هزار میلیارد ریال رسیده است.

عضو هیات مدیره افزود: با توجه به اهمیت موضوع قرض الحسنه، بانک سینا در کنار مدل خطوط کسب وکار چهارگانه در صنعت بانکداری شامل بانکداری خرد، شرکتی، اختصاصی و تامین سرمایه؛ خط کسب وکار بانکداری قرض الحسنه را نیز راه اندازی کرده است، که در این راستا بانک ها از جمله بانک سینا موظف هستند جهت تحقق اهداف بندهای 2 و 9 اصل قانون اساسی بخشی از منابع خود را از طریق قرض الحسنه به متقاضیان اختصاص دهند.
وی با اشاره به سیاست های کلی خط کسب و کار بانکداری قرض الحسنه در بانک سینا خاطرنشان کرد: افتتاح حساب های قرض الحسنه پس انداز، جاری و ویژه و ارائه انواع ابزارهای پرداخت و نقل و انتقال وجوه ریالی مرتبط با بانکداری قرض الحسنه، برخی از سیاست های خط کسب و کار بانکداری قرض الحسنه در بانک سینا است. همچنین ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شامل صدور انواع کارت های الکترونیکی، خدمات مربوط به وجوه اداره شده، تاسیس و گسترش باجه های قرض الحسنه در داخل کشور و مناطق آزاد تجاری و تخصیص منابع از طریق بانکداری قرض الحسنه نیز از دیگر سیاست های خط کسب و کار این نوع از بانکداری است.
ساروخانی ادامه داد: چشم انداز بانک سینا در این بخش تبدیل شدن به الگویی در بانکداری قرض الحسنه با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی است که از طریق تجهیز منابع و تخصیص آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی و بهره مندی از ظرفیت بالقوه نیروی انسانی کشور و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه به منظور تقویت روحیه امید و خودباوری در آنها محقق خواهد شد.
وی در خصوص راه اندازی شعب قرض الحسنه هم گفت: این اقدام به صورت گام به گام پیش خواهد رفت به طوری که در مرحله ی اول در شعب مرکزی هر منطقه به صورت یک باجه قرض الحسنه ایجاد و در گام دوم به هر استان تعمیم خواهد یافت. در گام سوم، 50 شعبه و در گام چهارم تمامی شعب سراسر کشور صاحب باجه ی قرض الحسنه خواهند شد.
عضو هیات مدیره اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت در این بخش ترویج و تشویق عموم خیرین و نیک اندیشان به سرمایه گذاری در زمینه قرض الحسنه است که با تدوین برنامه های مناسب تبلیغی و تهییجی می بایست این اقدام به نحو شایسته صورت پذیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا