توقف سرقت‌های مسلحانه با سامانه مه‌پاش

دقایق اولیه در یک سرقت بسیار سرنوشت‌ساز هستند و بهترین سیستم ضدسرقت، سیستمی است که بتواند سارقان را قبل از اینکه به اجناس دسترسی پیدا کنند، متوقف کند.

دزدگیرهای متعارف سارقان را متوقف نمی‌سازند، بلکه فقط برای کسی که از محل سرقت دور است، سیگنالی اعلام هشدار می‌کند؛ همچنین دوربین‌های مداربسته نیز مانع سرقت نشده، بلکه فیلم‌های ضبط شده را در اختیار مالباختگان قرار خواهد داد.

این درحالی است که با نصب سامانه FP 600 در محل، پس از ورود سارقان، سامانه مذکور با تولید حجم زیاد مه و کاهش شدید میدان دید در مدت‌زمان کوتاه امکان تردد و حرکت راغیرممکن کرده و ظرف مدت کمتر از ۲۰ ثانیه محوطه کاری مملوء از مه شده و تا رسیدن پلیس، سارقان نمی‌توانند اجناس قیمتی را سرقت کنند.

این سامانه ضدسرقت در سرقت‌های مسلحانه می‌تواند سرقت را متوقف کند و نحوه کارکرد آن به گونه‌ای است که در هنگام حضور کاربر (سرقت‌های مسلحانه) توسط پدال و در مواقع بسته بودن مکان نصب، از طریق اتصال به آژیر دستگاه دزدگیر فعال می‌شود.

از مزایای شاخص این سامانه می‌توان به راحتی نصب و قیمت رقابتی آن (یک‌دهم نمونه‌های خارجی) اشاره کرد.

همچنین مه تولید شده توسط سامانه مذکور می‌تواند یک فضای ۶۰ مترمربع به ارتفاع ۳ متر را پوشش دهد. مهی که توسط سامانه مذکور در فضا پخش می‌شود، ترکیبی از آب و الکل است که برای انسان کاملاً بی‌ضرر بوده و هیچ چربی یا خیسی از خود برجای نمی‌گذارد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این سامانه بدون داشتن باتری تا ۱۵ دقیقه بعد از قطع برق نیز می‌تواند عمل کند و بعد از هر بار عملیات، کپسول سامانه باید شارژ شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا