پیوند مغز برای کاهش علائم بیماری پارکینسون

سیستم تحریک کننده عصبی بریو Brio دومین دستگاهی است که توسط سازمان غذا و دارو برای درمان ناهنجاری هایی مانند بیماری پارکینسون تایید شده است و می تواند علائمی مانند مشکلات در راه رفتن، تعادل و لرزش را کاهش دهد.

بیماری پارکینسون  Parkinson’s Disease) یا( PD، برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکتر جیمز پارکینسون      (James Parkinson) در سال ۱۸۱۷ میلادی توصیف شد و بنابراین نام این بیماری به او تعلق یافت.

این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می ‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است به این معنا که درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه تفاوت چندانی ندارد. بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می ‌دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده های قاعده ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات می شود.

به گفته دکتر ویلیام میزل William Maisel از سازمان غذا و دارو، تاکنون درمانی برای بیماری پارکینسون شناخته نشده است اما راه های بهتر برای کنترل علائم این نوع بیماری ها برای بیماران ضروری به نظر می رسد. دستگاه جدید با کاهش علائم این بیماری زندگی را برای افراد مبتلا آسان تر می کند.

دستگاه بریو در واقع یک ژنراتور است که پالس های الکتریکی به مغز ارسال می کند. این دستگاه زیر پوست بالای قفسه سینه تعبیه می شود و مانند مغز دوم عمل می کند. ژنراتور به الکترودهایی متصل است که در مغز قرار دارند. با تنظیم فعالیت پالس های تولید شده توسط دستگاه می توان از لرزش های غیرارادی جلوگیری کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا