رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منصوب شد

دکتر محمدرضا اسلامی عضو پیوسته فرهنگستان علوم از سال 1380 می باشد که به مدت دو سال به ریاست گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منصوب شده است .
دکتر اسلامی استاد نمونه و محقق برجسته و چهره ماندگار کشوری از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، عضو Fellow انجمن مهندسان مکانیک و هوافضای آمریکا است .
وی موفق به تالیف 14 کتاب به زبان انگلیسی شده است که توسط انتشارات اشپرینگر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به چاپ رسیده است .
رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم 530 مقاله را در کنفرانسهای خارجی و نشریات معتبر بین المللی به چاپ رسانیده است .
وی راهنمایی بیش از 450 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را برعهده داشته است .
دکتر اسلامی بنیانگذار مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 1352را نیز در کارنامه تلاش ها و فعالیت های خود دارد.
گفتنی است، گروه علوم مهندسی 8 شاخه تخصصی، 9 کارگروه تخصصی و 2 اتاق فکر دارد. شاخه­ های تخصصی گروه با تشکیل جلسات، میزگردهای هم اندیشی، برگزاری سمینارهای ادواری و پشتیبانی از کنفرانس­ ها درباره موضوعات کلان سیاست­ پژوهی علم و فناوری و آموزش و پژوهش حوزه تخصصی خود مطالعه و اظهارنظر می­ کنند.

گروه علوم مهندسی دارای 12 عضو پیوسته، 34 عضو وابسته و 34 همکار مدعو است که با برگزاری شوراها و جلسات هم اندیشی زمینه تقویت ارتباط و بهره مندی از نظرات اعضای خود و سایر صاحبنظران دانشگاه و صنعت را فراهم می آورد.
برنامه­ ریزی برای انتخاب و تجلیل از "استادان برجسته"، "مهندسان برجسته" و "دانشمندان جوان برجسته "، تشکیل شورای اتاق فکر و مجمع مهندسان برجسته، شورای اتاق فکر مهندسی برق، کامپیوتر و کارگروه ­های تخصصی، کمیسیون پیشبرد ریاضیات کشور (با همکاری گروه علوم پایه) و … از جمله فعالیت­ های محوری است که گروه علوم مهندسی مبادرت به پیگیری و اجرای آن­ها کرده است. بیش از این آقای دکتر سعید سهراب پور ریاست گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم را برعهده داشت .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا