لزوم توجه به تجاری سازی پژوهش

داود دومیری گنجی در این دیدار بر ضرورت همکاری ها و هم افزایی علمی و پژوهشی و نیز کارآفرینی بین این دانشگاه ها تاکید کرد.

در این جلسه، رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل خواستار یافتن راهکار در فراهم کردن بستر لازم برای هم افزایی علمی و تعاملات پژوهشی برای دانشجویان دو دانشگاه شد.

 در این دیدار چگونگی روند سرعت دهی علمی دانشگاهیان و تربیت دانشجویان پژوهش محور مورد بحث و  تبادل نظر پرداخت.

دومیری گنجی به گفتمان و مراودات علمی دردنیای پرشتاب امروز اشاره کرد و افزود: راه اندازی مجلات بین المللی و ملی، می تواند زمینه ای برای توسعه گفتمان علمی و همچنین، تبدیل پروژه ها و ایده های علمی و پژوهشی دانشجویان به ثروت ملی باشد.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل نقش فناوری را در دنیای امروز بی بدیل و راهگشا دانست و تصریح کرد: بهره وری و تجاری سازی از تحقیقات پژوهشی و نیز رشته های فناوری نوین می تواند منفعت اقتصادی کلانی را برای کشور در پی داشته باشد.

دومیری گنجی همچنین به ساخت نمونه موفق محصول فناوری در حوزه مدیریت پسماند توسط دانشمندان جوان اشاره کرد و افزود: چنانچه در زمینه اقتصاد پژوهش محور دانشگاهیان برنامه ریزی کنیم و از این فعالیت ها در راستای نیل به فرآیند تجاری‌سازی هدایت و حمایت  کنیم، می توانیم گام های مستحکم بنیادینی در زمینه اقتصاد علمی در این دانشگاه ها برداریم.

وی تصریح کرد: یقینا عواید حاصل از این حمایت علمی می تواند در زمان کوتاه مدت  منفعت اقتصادی فراوانی برای پژوهشگران، دانشگاه و نیز کشور داشته باشد.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل ابراز امیدواری کرد: همکاری های مشترک دو دانشگاه می تواند به تجاری سازی پژوهش در استان کمک کرده و منابع مالی مناسبی را برای دو دانشگاه فراهم آورد.

در ادامه این مراسم، سید علی رضوی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به  پتانسیل ها و ظرفیت های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در زمینه همکاری با سایر دانشگاه ها پیشگام است.

 محمدحسن شاهوی رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت این دانشگاه نیز در زمینه  فراهم بودن بستر همکاری های مشترک نظیر برگزاری دوره های کارآفرینی مشترک و همکاری های پژوهشی و صنعتی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و ساری خواستار توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در دانشگاه های مازندران شد ‌و اظهار کرد: ایجاد ارتباط موثر بین دو دانشگاه یک ضرورت  اساسی است.

حسن کرمانیان بر الزام همکاری های مستمر درسطوح مختلف علمی بین مجموعه دانشگاه آزادهای استان مازندران با دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل تاکید کرد و مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری های دو دانشگاه وارد فاز اجرایی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا