برگزاری دومین المپیاد بین‌المللی فناوری نانو

 پس از اولین المپیاد بین‌المللی نانو (INO) که از ۱۰ تا ۱۶ آوریل ۲۰۱۸ در تهران با حضور دانشجویان دانشگاه‌های روسیه، اتحادیه اروپا، کره جنوبی، تایوان، ایران و مالزی برگزار شد، دومین المپیاد بین‌المللی نانو ۱۰ تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۱ در دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان برگزار می‌شود.

INO یک رقابت بین‌المللی در بین دانشجویان علاقه‌مند به حوزه فناوری نانو بوده که با هدف پرورش مهارت حل مشارکتی چالش‌های علمی و فناوری برگزار می‌شود.

همچنین اهداف دیگری برای سازمان‌دهی INO وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ترغیب دانش‌آموزان به منظور افزایش دانش خود در زمینه فناوری نانو و کسب مهارت برای حل چالش‌های صنعتی، بهبود دانش و مهارت‌های شرکت‌کنندگان در فرآیندهای نوآوری و تجاری‌سازی، تقویت روحیه کار تیمی در بین شرکت‌کنندگان، شناسایی و حمایت از دانشجویان با استعداد در زمینه فناوری نانو در سراسر جهان و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب به منظور گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین محققان جوان اشاره کرد.

اولین المپیاد جهانی فناوری‌نانو با میزبانی جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ در پارک فناوری پردیس با حضور نمایندگانی از ۸ کشور آسیایی و اروپایی برگزار ‌شد. سه تیم از اتحادیه اروپا و ۶ تیم از آسیا در این رقابت شرکت کردند. کشورهای تایوان، مالزی، روسیه و کره جنوبی، هر کدام یک تیم، اتحادیه اروپا سه تیم و جمهوری اسلامی ایران دو تیم در این رقابت‌ داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا