آفت کش ها خطر مرگ را افزایش می دهند

«پیرتروئیدها» از جمله رایج‌ترین آفت کش‌ها هستند و محققان در این مطالعه بر روی این آفت کش تمرکز کردند. افراد از این نوع آفت کش‌ها در کشاورزی و برای کنترل حشرات خانگی استفاده می‌کنند.

به گفته محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک، پیرتروئیدها در آفت کش‌ها خانگی و باغ‌ها، اسپری و شامپوهای حیوانات خانگی، درمان شپش، و دفع پشه‌ها وجود دارند. پیرتروئیدها حدود ۳۰ درصد از تمام آفت کش‌های دنیا را تشکیل می‌دهند.

این آفت کش از طریق استنشاق، هضم یا جذب از طریق پوست وارد بدن می‌شود. با ورود به بدن، به متابولیت های تجزیه شده و در مدت چند ساعت بعد از طریق ادرار دفع می‌شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که قرارگیری در معرض پیرتروئیدها به رشد سیستم عصبی آسیب می‌رساند، در سلامت باروری اختلال ایجاد می‌کند و ریسک بیماری‌های مزمن اصلی نظیر دیابت، بیماری قلبی عروقی و بیماری پارکینسون را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه، محققان اطلاعات مربوط به ۲۱۱۶ فرد ۲۰ سال به بالا را جمع آوری کردند و نمونه ادرار این شرکت کنندگان بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ گرفته شده بود که اطلاعاتی را در مورد میزان پیرتروئیدها ارائه می‌کرد. محققان شرکت کنندگان را تا سال ۲۰۱۵ تحت نظر داشتند.

در مجموع در طول این مدت ۲۴۶ مرگ اتفاق افتاد. محققان دریافتند افراد دارای بالاترین میزان پیرتروئیدها در ادرارشان با ریسک بالاتر مرگ در طول این مدت روبرو بودند.

افراد با بالاترین میزان قرارگیری در معرض پیرتروئیدها ۵۶ درصد بیشتر با خطر مرگ به هر علتی روبرو بودند. همچنین ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی در این گروه از افراد، سه برابر بیشتر بود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا