این مطلب را بخوانید

آیا شما هم دوربین جدیدی تهیه کرده‌اید؟ فارغ از اینکه آیا شما به تازگی یک دوربین جدید خریداری کرده‌اید یا یک دوربین دیجیتال تک لنزی انعکاسی به شما تعلق گرفته، وجود یک لنز در جعبه به همراه دوربین، مسئله خوشایندی است.

این نوع لنزها معمولاً "کیت" نامیده می‌شوند، زیرا به همراه دوربین جدید شما و به عنوان بخشی از تجهیزات موجود در جعبه فروخته می‌شوند.
در هر صورت، در حالی که می‌توانید هزاران دلار را صرف شیشه‌های اختصاصی نمایید، این لنزهای اولیه ارزانقیمت طوری طراحی شده‌اند که بتوانید فوراً عکس‌برداری را آغاز نمایید.
اکثر آنها طیف وسیعی از فاصله کانونی را پوشش می‌دهند که در این قابلیت‌ها، طیف زوم "استاندارد" را نیز شامل می‌شود، و از خط مرزی تا زاویه دید نسبتا کوتاه را پوشش می‌دهد.
با داشتن "دیجیتال تک لنزی انعکاسی" در سطح ورودی، این زاویه دید در لنز معمولا بین 18-55 میلی متر را دربردارد.

مانند یک فرد حرفه‌ای از مناظر عکس‌برداری کنید

عکاسی از مناظر و چشم‌اندازها، یکی از محبوب‌ترین ژانرها در میان افراد است و لنزهای کیت شما برای گرفتن عکس‌های منظره، فوق‌العاده مناسب است.
تنها کاری که برای شروع باید انجام دهید این است که فاصله کانونی دوربین خود را در  وسیع‌ترین حد ممکن تنظیم کنید. این امر، زاویه دید بالایی را به شما خواهد داد و برای عکس‌برداری از کل منظره، بسیار مناسب خواهد بود.

نکته بعدی که باید آن را در نظر بگیرید این است که دوربین را بر روی حالت اولویت دیافراگم قرار دهید، که در این حالت، با چرخاندن شمارهگیر حالت روی دوربین به A(یا Av روی دوربین‌های کانن) انجام می‌شود، این امر به شما امکان می‌دهد که دیافراگم و عمق میدان را کنترل کنید، در حالی که دوربین به طور خودکار سرعت شاتر مناسب را تعیین می‌کند.
سپس تنظیمات دیافراگم را بر روی سوییت اسپات(نقطه شیرین یا گوشه مطلوب) از f11 قرار دهید. نقطه شیرین،  لنز دیافراگم است که در آن یک لنز بهترین کیفیت ممکن و وضوح تصویر را ارائه می‌کند و لنزهای کیت در این تنظیمات یا در آن نقطه بسیار خوب عمل می‌کنند.
با گرفتن عکس دیگری در نقطه f22 می‌توانید خود را ببینید. به احتمال زیاد تصویر کمی ضعیف خواهد بود.
در مورد ایزو دوربین خود، می‌توانید آن را تا حد ممکن پایین نگه دارید. در حالت ایده آل در حدود ایزو 100 خواهد بود. اگر می‌خواهید در ایزو 100 با f/11 عکس بگیرید، احتمالاً افت سرعت شاتر را مشاهده خواهید کرد، بنابراین برای جلوگیری از لرزش دست یا دوربین در حین عکس‌برداری توصیه می‌کنیم از یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده کنید.

برای تنظیم فوکوس، از یک سهپایه برای دوربین خود استفاده نمایید، دوربین را به حالت عکسبرداری نمایش زنده تغییر دهید، بنابراین، به جای استفاده از منظرهیاب از صفحه نمایش عقب استفاده کنید.

بر روی تصویر و روی صفحه السیدی زوم کنید، بنابراین می‌توانید در موقعیتی قرار بگیرید که یک سوم فاصله را در صحنه قرار داده و ناحیه فوکوس خود را روی آن جابه جا کنید، یا روی فوکوس ضربه بزنید(در برخی از دوربین‌ها موجود است). روی تصویر صفحه بزرگنمایی کرده و شروع به تصویربرداری کنید، پس از آن قادر خواهید بود تا واضح‌ترین عکس‌های خود را گرفته و از آن لذت ببرید.

استاد نور با نمایش طولانی مدت

قرار گرفتن در معرض نمایش طولانی، روشی آسان برای گرفتن تصاویر پویا و چشمگیر است و بیشتر لنزهای کیت می‌توانند نتایج بسیار خوبی را ارائه دهند.همچنین، این امر روش خوبی برای دستیابی به تنظیمات کلیدی و قابلیت‌های دوربین جدید شما است.

گام اول، پیدا کردن پایه برای ثابت نگاه داشتن آن است؛ زیرا هر لرزش در دوربین طی چندین ثانیه قابل مشاهده است. سه پایه، ساده‌ترین روش برای انجام این کار است، اما این بدان معنی نیست که نمی‎توانید بدون آن عکسبرداری کنید.
از دیوارها تا نیمکت‌ها تا کتاب‌ها، هر سطح صاف تا زمانی که پایدار باش، این قابلیت کارایی خواهد داشت. از تایمر خودکار استفاده کنید تا از لرزش یا فشار انگشت روی دیافراگم ممانعت کنید.

منبع: ایتنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا