دستگاه ثبت سیگنال‌ زیستی چهار کاناله بی سیم ساخته شد

 از این دستگاه می‌توان برای ثبت و پردازش آنلاین سیگنال‌های الکتریکی مغز  (EEG)، قلب  (ECG)، چشم (EOG) استفاده کرد و دارای کاربردهای پژوهشی و تحقیقاتی در ثبت سیگنال زیستی است.

 

سیگنال ثبت شده در این دستگاه به صورت بی‌سیم به کامپیوتر ارسال و داده در نرم افزار  MATLAB به صورت زمان حقیقی دریافت می‌ شود.  پژوهشگر می‌تواند به محتوای کانال‌ها دسترسی مستقیم داشته و پردازش­‌های زمان حقیقی خود را اعمال کند.

با توجه به استفاده آسان از این دستگاه و در دسترس بودن آنلاین سیگنال و همچنین امکان اضافه کردن پردازش سیگنال و محیط کاربری توسط پژوهشگر، این دستگاه برای افرادی که قصد ساخت واسط مغز –کامپیوتر یا دستگاه‌های نوروفیدبک را دارند، مفید است. همچنین مسیرمطالعات علوم اعصاب و علوم شناختی یا تحقیقات کاربردی در حوزه پردازش سیگنال‌های زیستی با این دستگاه هموار می‌شود.

سیما سلطانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دستگاه گفت: محققان فعال در این شرکت همچنین  موفق به طراحی و ساخت دستگاه ثبت سیگنال الکتریکی چشم دو کاناله با کاربرد پژوهشی و تحقیقاتی شدند که از قابلیت ثبت حرکات چشم در دو راستای عمودی و افقی برخوردار است.

وی ادامه داد: این دستگاه به صورت پوشیدنی (هدبند و بی سیم) طراحی شده که ثبت سیگنال الکتریکی چشم را آسان می‌کند و سیگنال الکتریکی چشم ثبت شده توسط این دستگاه به صورت زمان حقیقی در نرم افزار MATLAB در اختیار محقق قرار می­‌گیرد و امکان اعمال پردازش های زمان حقیقی برای وی فراهم می آورد.  

سلطانی با بیان اینکه این شرکت پنج سال پیش  با هدف توسعه فناوری عصبی در سه حوزه تشخیصی، درمانی و توانبخشی شکل گرفته است، بیان کرد: این شرکت دانش بنیان با تکیه بر کادر فنی و علمی خود در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های ثبت سیگنال­های زیستی، سیستم‌های افزایش توانمندی عملکرد مغز، واسط‌های انسان -کامپیوتر و اجرای پروژه‌هایی درحوزه الکترونیک، مهندسی پزشکیو و پردازش سیگنال فعالیت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا