چاره ای برای پدیده فرونشست باید اندیشید

عبدالرضا سعادت مدیرکل ژئودزی و نقشه‎برداری زمینی این سازمان گزارش مبسوطی از فعالیت­‌های سازمان نقشه برداری کشور در زمینه شبکه‎های مبانی و تعیین چارچوب‌های مرجع که می‌تواند برای تغییرات پوسته زمین مورد استفاده قرار گیرد؛ ارائه داد.

سعادت با اشاره به اینکه تعیین نرخ فرونشست و پایش تغییرات پوسته زمین برعهده سازمان نقشه برداری کشور است؛ ادامه داد: بر این اساس این سازمان اقدام به تهیه اطلس فرونشست می‎کند و تهیه نقشه مخاطرات فرونشست بر عهده سازمان زمین شناسی است. لذا باید از پتانسیل این دو سازمان در موضوع فرونشست به صورت بهینه استفاده شود.

مدیرکل ژئودزی و نقشه‎برداری زمینی سازمان نقشه‎برداری کشور در بخش دیگری از این نشست یادآورشد که پیش از این، استانداری البرز با واگذاری مکانی برای نصب ایستگاه دائم این سازمان موافقت کرده بود. در این نشست نیز مقرر شد که ادارات دولتی و فرمانداری‌ها این موضوع را بررسی و مکان مناسب را برای این امر تعیین کنند. همچنین مقرر شد از اطلاعات جمع آوری شده در گذشته، یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

گفتنی است نماینده سازمان زمین شناسی نیز از فعالیت‎های انجام شده توسط سازمان نقشه‎برداری کشور از انجام مطالعات هیدرولوژی و زمین شناسی در استان البرز خبر داد و گفت: نقشه مخاطرات این استان در حال تهیه است.

لازم به ذکر است در این نشست جمعی از مقامات استانی به نمایندگی از سازمان‎های آب منطقه‌ای، زمین شناسی، راه و ترابری، راه داری، اداره گاز، محیط زیست و استانداری نیز حضور یافته بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا