فضاپیمای استارشیپ به فضا می‌رود

نمونه اولیه فضاپیمای "استارشیپ" اسپیس ایکس که به تازگی مجددا طراحی شده است، در آینده‌ای نزدیک به فضاپرتاب می‌شود.

در ماه نوامبر سال گذشته بود که اولین موشک استارشیپ آزمایشی مدل "Mk۱" در آزمایشی در تگزاس، تحت فشار، قسمت بالایی خود را صدها متر به هوا پرتاب کرد. پس از آن اتفاق "استارشیپ" مجددا طراحی شد.

ایلان ماسک هفته گذشته اظهار کرد که ساخت فضاپیمای آزمایشی جدید که با عنوان "SN۱" شناخته می‌شود، در حال پیگیری است.

وی در پیامی در توئیتر اعلام کرده بود که تمام فعالیت‌های آزمایش استارشیپ منجر به پرواز این فضاپیما ظرف سه ماه آتی خواهد شد.

ماسک اظهار کرده که هم اکنون ساخت استارشیپ در پایگاهی در "بوکاچیکا"(Boca Chica) متمرکز شده است و ساخت موشک فالکون و کپسول دراگون هم در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال "(Cape Canaveral) در حال پیگیری است.

"استارشیپ" از یک فضاپیمای ۵۰ متری و یک راکت غول‌پیکر معروف به "سوپر هوی"(Super Heavy) تشکیل شده است.

هر دو این تجهیزات فضایی کاملا قابل استفاده مجدد خواهند بود و این قابلیت را دارند که هزینه ساخت پایگاه در مریخ را کاهش دهند و به تحقق این رویای بلندپروازانه جامه عمل بپوشانند.

احتمالا نخستین پروازهای عملیاتی این فضاپیما در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی انجام خواهد شد.هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. 

ایلان ماسک پیش از این گفته بود که ساختن یک شهر پایدار روی سطح مریخ به ۱۰۰۰ موشک "استارشیپ" و ۲۰ سال زمان نیاز است.

وی در سه توییت پشت سر هم نوشته بود: هزار موشک برای ایجاد یک شهر پایدار در مریخ مورد نیاز است. همانطور که می‌دانید، سیارات(مریخ و زمین) فقط هر دو سال یک بار در یک صف قرار می‌گیرند. بنابراین حدود ۲۰ سال طول خواهد کشید تا یک میلیون تن محموله از زمین به پایگاه "Mars Base Alpha" در مریخ منتقل شود که امیدوارم برای پایداری این شهر کافی باشد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا