نیاز کشور به ۳۰ هزار هکتار زارعت چوب در سال

خسرو شهبازی در دیدار با استاندار گلستان گفت: نیاز چوبی کشور ۶.۵ تا ۷ میلیون متر مکعب است که بخشی از آن از طریق برداشت جنگل تأمین می‌شد که هم‌اکنون ممنوعیت برداشت وجود دارد و توسعه زراعت چوب می‌تواند نقش خوبی در تامین چوب ایفا کند.

وی افزود: واردات چوب هم می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند اما باید به گونه‌ای واردات چوب از کشورهای دیگر انجام شود که آفات وارد کشورمان نشوند و جنگل‌های ما آسیب نبینند.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم‌نامه میان سازمان جنگل‌ها و استانداری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد استانداری کمک خوبی به اعتبارات آبخیزداری و آبخوانداری استان در نظر بگیرد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها همچنین پرداخت حقوق و مزایای کارکنان حفاظتی را از دغدغه‌های این سازمان برشمرد و اعلام کرد که به زودی اعتبارات مربوط به این بخش تخصیص می‌یابد و حقوق معوقه این قشر دلسوز و زحمتکش پرداخت می‌شود.

شهبازی در خصوص مدیریت جنگل‌های هیرکانی و آزادسازی اراضی ساحلی اظهار داشت: برای ۵۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور تاکنون طرح کاداستر اجرا شده است که اولویت اول آن اراضی جنگلی و ساحلی است.
استاندار گلستان نیز در این دیدار بر اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی تأکید کرد و گفت: بخش بیابانی استان که بدون پوشش جنگلی است در صورت احداث بندر تخصصی واردات چوب، استعداد خوبی برای اجرای این کار دارد.

هادی حق‌شناس افزود: تلاش گسترده نیروهای منابع طبیعی در اطفای حریق را شاهد هستیم، اما باید برای تقویت تجهیزات اطفای زمینی و هوایی حریق اقدام ویژه صورت بگیرد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا