حمایت از تعاونی‌ها، عمده تمرکز فعالیت‌های بانک توسعه تعاون

سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که صبح امروز به همراه محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان حضور یافته بود در جلسه‌ با تعاونگران این استان اظهار داشت: فعالیت بانک توسعه تعاون مطابق تکالیف و مأموریت‌ها بسیار ارزشمند و گسترده تعریف شده است. وی افزود: بانک توسعه تعاون تمام بضاعت و توانایی و امکانات را معطوف به حمایت از تعاونگران و کارآفرینان نموده است، و در صورتی که تعاونگران و تولید کنندگان در ارتباط دوسویه با بانک، التزام کافی داشته باشند، ظرفیت بانک برای ارائه خدمات توسعه‌ای بالاتر می‌رود.  

فتاحی با استناد به بیانات معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور فعالیت می‌کنند که برای گسترش خدمات بانک توسعه تعاون به این جامعه بزرگ، تقویت بانک به لحاظ سرمایه‌ای  بسیار اثر گذار می‌باشد.

وی افزود: بانک‌توسعه تعاون به رغم محدودیت‌های سرمایه‌ای، با بهره‌گیری از ظرفیت انعقاد تفاهم نامه های متعدد با دستگاه‌های اجرایی، سهم موثری در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی داشته است و در خدمت رسانی به تعاونی ها گامهای ارزنده ای برداشته است. وی همچنین افزود :بانک توسعه تعاون‌ یکی از بانک‌های عامل طرح اشتغال پایدار روستایی می باشد که استان کردستان نیز در زمینه تسهیلات اشتغال خانگی و در بخش اشتغال پایدار روستایی از وضعیت مساعد برخوردار است و همچنین در زمینه سایر تسهیلات نیز همچون‌تسهیلات ازدواج ،کمیته امداد و بهزیستی خدمات بسیار ارزنده ای ارایه داده است.

فتاحی با اشاره به نقش مهم نوآوری و شفافیت در توسعه تعاونی‌ها گفت: توجه به این دو مقوله ارزشمند می‌تواند بستر بهتری برای فعالیت تعاونی‌ها ایجاد نماید و بانک توسعه تعاون نیز در همین زمینه تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از فعالیت‌های نوآورانه منعقد نموده است.

محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: از تمام راهکارهای ممکن بویژه ظرفیت بانک توسعه تعاون برای تقویت تعاونگران، حل چالش ها و‌ مشکلات تعاونی های کردستان بهره‌گیری می‌نماییم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بانک توسعه تعاون ملزم هستند در تعامل با سایر دستگاههای اجرایی نسبت به ارائه تسهیلات مناسب به این تعاونی ها همت گمارند. وی افود: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم در اختیار تعاونیهای کردستان قرار گرفته است. 

ظهر امروز با حضور محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، مدیرکل کار کردستان، احمد محمدی مدیر امور شعب و استانها بانک توسعه تعاون ، رستم باجلانی مدیر شعب بانک توسعه تعاون، رئیس دانشگاه کردستان و تعدادی از مدیران عضو شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان ونمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و تعاونی‌ها؛ مرکز نوآوری و تعاون دانشگاه کردستان در سنندج افتتاح و آغاز به کار کرد. هدف از تشکیل این مرکز، کمک به تعاونی‌های دانش‌بنیان و حمایت از استارتاپ ها با رویکرد تجاری سازی ایده های مبتنی بر تعاون و مشارکت های مردمی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا