«آب درمانی» موثرتر با «تردمیل زیر آبی» مخترع ایرانی

 نمونه هایی از ترد میل ابداعی در یکی از مجموعه‌های آب درمانی تهران با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته و طرح تولید انبوه آن در یک شرکت دانش بنیان در حال پیگیری است.

محمود هاشمی پور، مخترع دستگاه در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به سوابق حرفه‌یی خود در حوزه ساخت ربات و خودکار کردن خطوط تولید گفت: هیدروتراپی و آب درمانی خصوصا پیاده روی در آب در بیماران ضایعات نخاعی و ورزشکاران بسیار توصیه شده است. با استفاده از تردمیل در آب این افراد می توانند با سرعتها و حالتهای متفاوت در گوشه استخر یا فضایی اکواریومی کیلومترها پیاده روی کنند.

وی درباره مزیت استفاده از تردمیل در آب گفت: از آنجا که وزن انسان در آب حدود 70 درصد کاهش می یابد استفاده از تردمیل در زیر آب برخلاف تردمیل‌های معمولی فشاری بر مهره ها و نخاع استفاده کنندگان وارد نمی کند و تمام بیمارانی که با مشکلات تعادلی، مفصلی، اختلالات اسکلتی و عضلانی، فلج و عوارض سکته مواجهند – خصوصا سالمندان – بدون نگرانی از عوارض جانبی استفاده از تردمیلهای معمولی می توانند با این وسیله ورزش کنند.

هاشمی پور تصریح کرد: 10 دقیقه کار با تردمیل زیر آبی معادل دو ساعت پیاده روی است و با هر یک ساعت کار با آن به طور متوسط 960 کیلو کالری انرژی مصرف می شود.

دکتر فرید ثاقبی، مدیر عامل شرکت زیست فناوری بهوزان هم که پیگیری تجاری سازی این طرح است با ابراز امیدواری نسبت به عرضه این وسیله نوین آب درمانی در تمامی مراکز فیروتراپی و هیدروتراپی کشور اظهار داشت: هزینه تمام شده تردمیل زیرآبی با توجه به ضرورت استفاده از تجهیزات خاص ضدخوردگی و عدم استفاده مستقیم از برق در زیر آب با استفاده از قطعات خودران و سیستم هیدرولیک، بسته به مدل دستگاه بین 80 تا 180 میلیون تومان است. سرعت تردمیل زیر آبی تا 10 کیلومتر در ساعت قابل تغییر است و به سیستم‌های استارت و توقف هوشمند و نمایش وزن واقعی فرد مجهز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا