تشخیص الماس جعلی از واقعی

 دیامتک امیدوار است که بتواند از فناوری حکاکی لیزر برای افزایش جذابیت صنعت الماس استفاده کند. برونو اسکارسلی، تهیه‌کننده الماس‌های رنگی در نیویورک معتقد است که در حال حاضر برای افراد فعال در صنعت الماس رهگیری الماس‌ها کار دشواری است. وی به دنبال روشی است که بتواند اعتماد به محصولات را ارتقاء دهد.

طی دو سال گذشته، شرکت او اسکارسلی دیاموندز، محصولی تهیه کرده که در آن از فناوری نانو برای ایجاد شماره داخل الماس استفاده می‌شود. در این روش نشانگر مورد نظر داخل الماس ایجاد می‌شود در حالی که در روش‌های دیگر، نشانگرهای اصالت روی الماس بوجود می‌آید؛ در نتیجه دستکاری آن ساده‌تر است.

به اعتقاد اسکارسلی این فناوری به‌گونه‌ای است که می‌توان نشانگر را در جای امنی ایجاد کرد بدون این که وزن الماس دستخوش تغییری شود یا ظاهر و شفافیت آن دچار مشکلی شود. از این رو، برچسب‌هایی که داخل الماس ایجاد می‌شود دائمی بوده و نمی‌توان آن را دستکاری کرد.

این فناوری پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کرد، یکی از این کاربردها، امکان قرار دادن اطلاعات داخل الماس است طوری که ردیابی اطلاعات از نظر مشخصات الماس، درجه‌بندی و استحکام سنگ به سادگی قابل انجام است.

خرده‌فروش‌ها می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند برچسب موجود داخل جواهر را اسکن کرده و به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

یکی از مزایای این فناوری آن است که می‌تواند نقدینگی بیشتری را به سوی صنعت الماس روانه کند چرا که اعتماد بازار و بانک‌ها به صنعت الماس خدشه پیدا کرده که با این فناوری می‌توان اعتماد این بخش را جلب کرد و در نهایت منابع سرمایه‌ای بیشتری به سوی بازار الماس جذب کرد.

به گفته اسکارسلی، ماندگاری برچسب نانویی موجب می‌شود که اثبات مالکیت امکان‌پذیر شود، چیزی که این صنعت پیش از این فاقد آن بود. در حال حاضر، الماس عنوان ندارد و چیزی فراتر از یک فاکتور به شما داده نمی‌شود، اما این فناوری امکان درج یک گواهی و شناسه را در الماس ایجاد می‌کند که می‌تواند تملک آن را تایید کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا