ماینرهای چینی تحت فشار قرار گرفتند

استان سیچوآن برق مورد نیاز خود را عمدتاً از طریق منابع برق آبی (هیدرو الکتریک) تامین می کند و در فصل خشک به دلیل کاهش بارندگی، با کمبود برق مواجه می شود. منابع وابسته به دولت محلی این استان می گویند مقامات در فصل خشک انتظار افزایش تقاضای 30 درصدی برق در بخش خانگی را می کشند.

بر اساس گزارش خبرگزاری Asia Times، مقامات استان یاد شده به دنبال روش هایی هستند تا مصرف کنندگان «معمولی» توسط ماینرهای بیت کوین و دیگر کاربران پرمصرف برق آسیب نبینند. در حال حاضر برخی نیروگاه های تولید انرژی برق آبی در این استان به خاطر فراهم کردن برق ماینرها بدون گرفتن مجوز از دولت محلی، در مجموع با جریمه ای 140 هزار دلاری مواجه شده اند.

اوایل ماه دسامبر خبرگزاری Asia Times از احضار ماینرهای بیت کوین توسط مقامات استان سیچوآن برای مذاکره در مورد مسائل قانونی و مالیاتی خبر داد.

همانطور که پیش از این گزارش شد، استان سیچوآن در حدود 50 درصد از هش ریت جهانی بیت کوین را به خود اختصاص داده است. حال به نظر می رسد ماینرهای این منطقه باید به فکر استان های دیگری باشند که برق آنها توسط نیروگاه های حرارتی تامین می شود.

در حالی که ماینرهای چینی با موانع متعدد مدیریتی در مسیر استخراج بیت کوین دست و پنجه نرم می کنند، ماینرهای غربی از این فرصت استفاده کرده و در ماه های آتی از سلطه چین در استخراج بیت کوین خواهند کاست.

منبع: دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا