هفتمین مجمع اقتصاد فناوری نانو آغاز به کار کرد

در این دوره از برگزاری این مجمع، تلاش شده تا موضوع تاثیر فضای متغیر و ناپایدار اقتصادی کشور را بر کسب‌وکارهای دانش‌بنیان محور قرار داده و به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از آن بپردازد. همچون دوره‌های گذشته برگزاری این مجمع، امسال نیز صاحب‌نظران مختلفی در روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه به ارائه دیدگاه‌ها و تجربیات خود در قالب سخنرانی‌ها، پنل‌ها و کارگاه‌های مختلف خواهند پرداخت.

به گفته کارشناسان بیش از ۷۰ درصـد تلاش‌ها برای فتح اورست ناموفق است، تنها افـرادی از پس این صــــعود طاقـت‌فرسـا، پرتنـش و پیش‌بینی‌ناپـذیر برمی‌آینـد که عـلاوه بر آمـادگی جسمانی، ذهنیتـی قـوی و پیـش‌برنده داشـته باشند. به نظـر می‌رسد این روزها کسب‌وکارهای نـوآور، محیطی پیچیده‌تر و ناپایدارتر از همیشه را تجربه می‌کنند، گویی بقـا و رشـد آن‌ها در این سفر، در گرو یادگیــری، چابــکی و نگرشــی از جنــس فاتحـان اورست است.

در این دو روز ۳۰ سخنرانی با موضوع در رد و تمنای استراتژی، استراتژی در دوران پرتلاطم، نسبت استراتژی با نوآوری، چشم‌انداز کوتاه‌مدت اقتصاد کشور،  اقتصاد نوآوری، فرصتی برای رستگاری، بازاریابی در شرایط بحرانی اقتصاد، چالش‌های کسب‌وکارهای نوپا و پیشنهاد راهکارهای توسط مدیران بخش خصوصی برگزار می‌شود و تجربیات خود را برای علاقه مندان به کسب و کارهای نوآور ارایه می‌کنند.

همچنین ۲۰ نشست و کارگاه با موضوع بقا در بازی بزرگان؛ رقابت محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رازهای باستانی بقا، صعود در توفان عدم قطعیت‌ها، منشور رشد استارتاپ‌ها، صنعت برق، فناوری نانو، دره مرگ: عبور یا سقوط، تأمین منابع مالی کسب‌وکارهای نانویی؛ از کمک بلاعوض تا وام‌های کم‌بهره و سرمایه خطرپذیر، برای نوآوی در سازمان از کجا شروع کنیم و به کجا برویم، تدوین نقشه راه فناوری برای زیربخش برق و انرژی برگزار خواهد شد.  

صندلی داغ یکی دیگر از بخش‌هایی است که در این دوره از مجمع اقتصاد فناوری نانو برای پاسخگویی ستاد نانو به سوالات شرکت گنندگان دیده شده است.

در دومین روز از برگزاری این مجمع در جشنواره برترین‌ها، برترین شرکت‌های سال ۹۷ نانو معرفی خواهند شد.

در طول برگزاری شش دوره پیشین مجمع اقتصاد فناوری نانو، ۱۲۰ نشست، ۲۳۰ سخنرانی  با حضور ۳۳۰۰ شرکت کننده صورت گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا