ربات‌هایی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ حضور دارند

در این رویداد همانند سال‌های گذشته، بسیاری از فعالان حوزه فناوری حضور خواهند داشت تا جدیدترین گجت‌ها، ابزار و سیستم‌های خود را به نمایش بگذارند.

نمایشگاه CES ۲۰۲۰  علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، ال‌جی، تویوتا و هزاران شرکت دیگر، چشم‌اندازی اجمالی در مورد نحوه گذراندن اوقات فراغت در دهه آینده ارائه خواهد داد. اکنون پایگاه خبری سی‌نت چند نمونه از ربات‌هایی که قرار است امسال در نمایشگاه CES شاهد آنها باشیم را معرفی کرده است.

حیوانات خانگی رباتیک

تاکنون دو شرکت "سونی" و "تامبوت" سگ‌های رباتیکی توسعه داده‌اند که این ربات‌ها می‌توانند در بسیاری از موارد به افراد کمک کنند. رباتی که شرکت "تامبوت" توسعه داده می‌تواند برای سالمندان بسیار مناسب باشد این ربات‌ها می‌توانند یک راه حل مثبت و کارآمد برای مراقبت از سالمندان باشند و احساس تنهایی را در آنها از بین ببرند. شاید تبلیغات بسیاری در مورد ربات‌های پرستار دیده باشیم اما بسیاری و پژوهشگران و شرکت‌ها سعی دارند که واقعاً چنین ربات‌هایی را برای کمک به سالمندان طراحی کنند. شاید این ایده در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد اما نتایج آن واقعاً امیدوارکننده هستند. یکی از دلایل محبوبیت آنها این است که می‌توانند از عهده تعامل با انسان و ارتباط اجتماعی برآیند. تعامل با این ربات‌ها می‌تواند به بهبود احساس افسردگی و انفعال کاربران سالمند کمک کند تا بتوانند ارتباط اجتماعی بهتری داشته باشند. سگ رباتیک شرکت سونی که AIBO نام دارد نیز می‌تواند به افراد در کارهایی همانند مدیریت وسایل خانه کمک کند. بنابر گزارش‌ها سگ رباتیک شرکت سونی می‌تواند علاوه بر ارتباط با کاربران به مایکرویو و جارو برقی آنها نیز متصل شود و عملکرد آنها را کنترل کند و هنگامی که کار ماشین لباسشویی تمام شد نیز پارس کند تا کاربران متوجه شوند. این حیوان رباتیک بر خلاف ظاهرش می‌تواند کارهای بسیاری برای کابران انجام دهد. سونی به طور مداوم قابلیت‌های جدیدی را به این سگ اضافه می‌کند و در آخرین نسخه این سگ می‌تواند با تعدادی لوازم خانگی هوشمند ارتباط برقرار کند تا زندگی را برای کاربران آسان‌تر سازد.

این ربات می‌تواند به واسطه درک حرکات بدن و دستورات صوتی کاربر با وی ارتباط برقرار کند. حتی درست مثل یک سگ واقعی، توانایی و تشخیص صورت صاحب خود را دارد.

ربات پیتزا پز

شرکت صنایع غذایی "پیک نیک"(Picnic) ربات پیتزا پزی ساخته است که قادر است در هر ساعت تا ۳۰۰ پیتزا بپزد و قصد دارد آن را در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰ به نمایش بگذارد.

شرکت فناوری مواد غذایی مستقر در سیاتل موسوم به "پیک نیک"(Picnic) یک سیستم مونتاژ مواد غذایی ساخته است که هر ساعت تا ۳۰۰ پیتزا با قطر ۱۲ اینچ را آماده می‌کند.

قرار است این ربات پیتزا پز در نمایشگاه بین‌المللی CES ۲۰۲۰ که چند روز دیگر در ماه ژانویه آغاز خواهد شد، به نمایش گذاشته شود.

البته این ربات که از آغاز به نیت تولید حجم بالایی از پیتزاهای سفارشی ساخته شده است، در اکتبر امسال در ورزشگاه "T-Mobile Park" در سیاتل رونمایی شد.

افراد از روی یک نمایشگر می‌توانند ربات را تنظیم کنند تا پیتزا دلخواه آنها را سریعا درست کند.

ربات مذکور با استفاده از دید رایانه‌ای، تجهیزات قابل تنظیم و یادگیری عمیق، می‌تواند به راحتی پیتزاهای خوش طعمی را درست کرده و تحویل دهد و از آنجایی که این ربات ساخت پیتزا نیازی به بازوی صنعتی بزرگ ندارد، کارکنان می‌توانند در کنار دستگاه و بدون هیچ گونه نگرانی در مورد ایمنی، کار کنند.

ربات‌های یاری دهنده انسان در فضا

چندی پیش ناسا ربات خود موسوم به "استروبی"(Astrobee) را به فضا فرستاد و چندی بعد نیز این ربات پس از مدتی حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی و انجام برخی عملیات به زمین بازگشت. حال گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت بوش موفق به توسعه حسگری شده است که با متصل شدن به ربات استروبی می‌تواند صداهایی که ممکن است نشان از اشکالات فنی باشد را شناسایی کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا