حذف محدودیت حجمی ضبط ویدئو در اندروید ۱۱

گوشی‌های اندرویدی امکان ضبط فایل‌های ویدئویی بزرگتر از ۴ گیگابایت را ندارند. این محدودیت با گذشت زمان بیشتر و بیشتر احساس می‌شود، زیرا اغلب گوشی‌های هوشمندی که اکنون در بازار موجودند می‌توانند ویدئوهای ۴K  را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنند که طبعا حجم بالایی دارند. ضبط ویدئوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه از این هم فضای بیشتری اشغال می‌کنند. همچنین جای تعجبی ندارد اگر در آینده نزدیک نخستین دستگاه‌هایی که از قابلیت ضبط ویدئوهای ۸k برخوردارند در بازار ظاهر شوند.

با توجه به این پیشرفت‌ها، حجم ویدئوهای ضبط شده در هر دقیقه بالا و بالاتر رفته و این بدان معنی است که هربار زمان ویدئویی که در محدوده ۴ گیگابایت ضبط می‌کنید، کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد. در گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار وقتی حجم فایل ضبط شده به ۴ گیگابایت می‌رسد، ضبط ویدئو متوقف نمی‌شود اما ادامه ویدئو در فایل‌های جداگانه‌ای ثبت خواهد شد. به این ترتیب ویدئویی که تصور می‌کردید یکسره ضبط کرده‌اید در واقع در چندین فایل‌ جداگانه ذخیره خواهد شد که مسلما برای کاربران ایده ال نیست.

محدودیت ۴ گیگابایتی ضبط ویدئو در گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، زمانی که دنیای موبایل از نظر قابلیت‌های سخت افزاری نسبت به زمان حال بسیار متفاوت بود. اگرچه ممکن است این محدودیت در آن دوره معقول بوده باشد، اما حالا قطعا تنها یک نکته منفی برای تجربه کاربر است. مشکلی که به نظر می‌رسد گوگل متوجه آن شده باشد.

آن‌طور که در پروژه متن باز گریت اندروید لحاظ شده است، گوگل در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید ۱، اجازه ضبط ویدئوهایی با حجم بالای ۴ گیگابایت را به کاربران خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود نخستین نسخه بتای این نرم‌افزار در ماه مارس (اسفند-فروردین) عرضه شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا