تاثیر دفاع ۳ دقیقه‌ای بر فعالیت های فرهنگی

دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه «چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان نامه» که در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری اینگونه مسابقات برای تقویت نحوه بیان دانشجویان و مدیریت زمان در جلسه دفاع، اظهار کرد: دانشجو با شرکت در این مسابقات می آموزد که محصول چند سال زحمت خود را فقط در چند دقیقه ارائه دهد و این موضوع بسیار ارزشمند است.

دکتر سرسنگی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت‌های علمی می تواند ضمنا به حوزه فرهنگی تبدیل شود، گفت: همانطور که انجمن‌های علمی دانشجویی در کنار کار علمی، فعالیت های فرهنگی نیز انجام می دهند، برگزاری یک چنین مسابقاتی هم می توانند منشا اتفاقات فرهنگی خوبی در دانشگاه باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن امیدواری نسبت به افزایش تعداد شرکت کنندگان در «مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان نامه» گفت: چنانچه این حرکت استمرار داشته باشد، قطعا در سال های آینده شاهد رشد حضور دانشجویان علاقمند به حضور در این رویداد خواهیم بود.

دکتر سرسنگی پیشنهاداتی را در خصوص نحوه برگزاری « مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان نامه» در سال های آتی ارائه داد و تصریح کرد: می‌توان با هماهنگی، «مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان نامه» را گسترش داد. می شود قبل از برگزاری مسابقات ملی، مسابقاتی را به صورت دانشکده‌ای برگزار کرد و سپس نفرات برتر این مسابقات را به رخداد اصلی و ملی اعزام نمود. همچنین خوب است که ما بتوانیم این مسابقه را به رخدادی بین فرهنگی تبدیل کرده و از دیگر دانشجویان کشورهای دنیا برای شرکت در آن دعوت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران اهمیت شایان توجهی برای فعالیت های دانشجویی متصور است، افزود: ما به طور متوسط در سال حدود ۴۰۰ برنامه دانشجویی در رشته ها و سطوح مختلف برگزار می کنیم. این موضوع نشانگر توان بالای دانشجویان این دانشگاه و ظرفیت های علمی و فرهنگی چشمگیر آن ها دارد. امیدواریم سال آینده و با بهبود نسبی شرایط مالی بتوانیم با کمک دانشجویان، همچنان بر کمیت و کیفیت این برنامه ها بیفزاییم.

در پایان مراسم با حضور دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از سه نفر برگزیده «چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان نامه» در دانشگاه تهران از رادمان رسولی مهربانی، بهزاد برهان و عباس اولیا اردکانی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم تقدیر شد.

به گزارش دفتر ارتباطات و امور رسانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، همچنین از داوران این دوره از مسابقات در دانشگاه تهران دکتر سعید فرزانه، دکتر صالح رحیمی و دکتر فاطمه دهقانی تقدیر به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا