نخستین خودروی تولید داخل ترکیه رونمایی شد

ترکیه از نمونه اولیه نخستین خودروی داخلی خود رونمایی کرده است. طبق دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه،  «TOGG» یا شرکت سرمایه گذاری مشترک ترکیه شامل ۵ شرکت و یک سازمان تجاری برای تولید این خودرو کارخانه ای را در بورسا می سازد.

برای تولید ۵ مدل اتومبیل و تولید سالانه ۱۷۵ هزار خودرو در این کارخانه، ۳.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. نخستین خودروی C-SUV در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می شود. به نوشته روزنامه «دنیا» این خودرو توسط شرکت ایتالیایی Pininfarina SpA طراحی شده و تمام برقی است. شرکت تولید کننده ادعا می کند سرعت این خودرو جالب توجه خواهد بود و  هزینه های نگهداری آن نیز اندک است.

برای خودروی مذکور دو نوع پک باتری لیتیوم یونی در نظر گرفته شده است. قدرت پیمایش باتری کوچکتر ۱۸۶ مایل و پک باتری بزرگتر ۳۰۰ مایل به ازای هر بار شارژ است.  همچنین C-SUV مجهز به فناوری شارژ سریع است و طی ۳۰ دقیقه باتری آن ۸۰ درصد شارژ می شود. در مدل ساده خودرو موتور برقی خودرو نیز روی محور عقبی قرار می گیرد و ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. اما در مدل پیشرفته تر، ۲ موتور روی محور جلویی خودرو قرار می گیرند و به این ترتیب چهار چرخ خودرو  متحرک می شوند. قدرت موتور مدل پیشرفته تر ۴۰۰ اسب بخار است. 

در کابین خودرو سیستم اطلاع رسانی دیجیتال نصب می شود و همچنین نمایشگری مخصوص مسافران نیز وجوددارد.  نمایشگری لمسی روی داشبورد خودرو نصب می شود.

تخمین زده می شود این پروژه پس از شروع تولید از ۲۰۲۲ میلادی و طی ۱۵ سال ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه کمک کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا