حقوق معلم کلاس اول باید از استاد دانشگاه بیشتر باشد

محمدحسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه نخستین اقدام در ادامه دار شدن سیر تحول دانشگاه، بازنگری ساختار آموزش و پرورش است، گفت: یکی از معضلات اساسی امروز در کشور ساختار آموزش و پرورش است که باید هر چه سریع‌تر از لحاظ آموزشی مورد بازنگری قرار گیرد، به طوری که باید سطح دانش مهارت‌محوری مورد توجه قرار گرفته و دانش‌آموزان را کارآفرین کند. 

باید زیرساخت آموزش و پرورش اصلاح شود

وی افزود: اگر زیرساخت آموزش و پرورش اصلاح شود، بدون شک در مراحل بعدی، نظام آموزش عالی و در ادامه، مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیز مسیر سیر تحول را به درستی طی خواهند کرد، چرا که نظام آموزشی ما تنها در علم و عمل است.

مهم ترین سیستم آموزشی کشور استعداد یابی است

یادگاری تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در سیستم آموزشی کشور اتفاق بیفتد، مقوله استعدادیابی است که می‌تواند آینده روشنی را برای نیروی انسانی متخصص به وجود بیاورد. این در حالی است که امروز کمتر از دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی به نظام آموزش و پرورش اهمیت می‌دهند. در واقع مهمترین بخش اصلاح ساختار آموزشی در نظام آموزش و پرورش است که می‌تواند دستاوردهای زیادی را به بار بیاورد. 

بازنگری سیستم نظام آموزشی وضعیت اقتصاد جامعه را متحول کند

وی در پایان گفت: اگر سیستم نظام آموزشی در آموزش و پرورش از همان ابتدا مورد بازنگری قرار بگیرد، بدون شک در مدت زمان کوتاهی نیروی انسانی کشور نه تنها مهارت‌آفرین و کارآفرین می‌شود، بلکه می‌تواند وضعیت اقتصاد جامعه را متحول کند. 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا