محکومیت پیمانکار سابق ناسا به ۱۰ سال زندان

امکان دارد که پیمانکار سابق ناسا مجبور شود ۱۰ سال را در زندان فدرال بگذراند. این مرد ۳۲ ساله به خرید قطعات چینی برای یکی از پروژه‌های پرتاب فضایی ناسا و تلاش برای پنهان کردن این موضوع متهم است. "سئونگچان استیون یون" (Seongchan 'Steven' Yun) متهم شده که برای پنهان کردن خریدهای خود، اسناد جعلی ارائه داده است.

سامانه پرتاب فضایی ناسا و پروژه اوریون

این پیمانکار که به عنوان مدیر پروژه با یک شرکت آمریکایی موسوم به ""CBOL همکاری می‌کرد، طی قراردادی موظف شده بود تا برای سامانه پرتاب فضایی ناسا و پروژه "اوریون" (Orion)، لوله‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ فراهم کند. او متهم شده که به رغم آگاهی از مقررات قرارداد مبنی بر تهیه این مواد از آمریکا، لوله‌هایی از جنس فولاد چینی ارائه داده است.

این تقلب هنگامی آشکار شد که کارمندان ناسا پس از مشاهده ناموفق بودن لوله‌های فولادی در آزمایش‌، به موضوع مشکوک شدند. یون ابتدا ادعا کرد که خبر نداشته مواد مورد نیاز باید در آمریکا تولید شوند اما بعدا اعتراف کرد که از این موضوع آگاه بوده است.

فریب دادن ناسا

"جان کوربت" (John Corbett)، مامور ویژه دفتر مرکزی فدرال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره بازرسی ناسا، به بررسی های دقیق خود برای شناسایی کسانی که قصد فریب ناسا و تضعیف تلاش‌های این سازمان برای ساخت سامانه پرتاب را داشته‌اند، ادامه خواهد داد.

تاریخ جلسه رسیدگی به اتهام یون، روز دوم مارس ۲۰۲۰ تعیین شده است. کیفرخواست وی در ۱۳ مارس ۲۰۱۹ ارائه شده بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا