جشنواره رازی به غیرتهرانی ها روی خوش نشان داد

 اصغر عبادی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بخش محققان حقیقی، ۵ نفر از ۱۲ نفر از  استان‌های دیگر کشور هستند و در بخش نهادهای حقوقی، برگزیدگانی از دانشگاه های تیپ ۲ و ۳ هم داریم.

وی به برگزاری بخش محققان جوان دانشجویی در قالب این جشنواره اشاره کرد و گفت: محققان جوان دانشجویی هم در بخش محققان حقیقی و هم در بخش نهادهای حقوقی حوزه بهداشت، برگزیده خواهند داشت.

عبادی‌فر ادامه داد: افراد حقیقی از ۲ طریق امکان ورود به بیست و پنجمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی را داشتند. یکی از طریق فراخوان عمومی است که هر محقق دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانست در این جشنواره ثبت‌نام کند و روش دوم محققان طراز اول را ما دعوت کردیم تا در این رویداد علمی شرکت کنند.

وی افزود: محققان ایرانی خارج از کشور هم امکان حضور در این جشنواره را داشتند که تعداد محدودی امسال شرکت کردند که حائز رتبه برگزیده این جشنواره نشدند.

دبیر بیست و پنجمین دوره جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی به امتیازات برگزیدگان حقیقی این جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزیدگان جشنواره رازی در بخش اشخاص حقیقی به عنوان نخبگان کشور محسوب می‌شوند و علاوه بر جوایز نقدی جشنواره و اولویت اعطای گرنت‌های تحقیقاتی، تسهیلات نخبگان هم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های ارزنده برگزیدگان بخش حقوقی این جشنواره، این مجموعه‌ها از حمایت‌های مالی بیشتر وزارتخانه در بخش پژوهش برخوردار خواهند شد.

بیست و پنجمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی دارای ۲ بخش اصلی، رقابت محققان حقیقی و نهادهای حقوقی حوزه سلامت مانند دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مجلات علمی و مراکز رشد است و رقابت محققان حقیقی هم ۳ بخش علوم پایه، علوم بالینی و ابداعات و اختراعات را شامل می‌شود.

مراسم اهدای جوایز و معرفی رسمی برگزیدگان ربع قرن جشنواره رازی در اواخر دی ماه با مشارکت محققان، اعضای هیات علمی، دانشجویان علوم پزشکی و مسوولان برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا