تهرانی‌ها برای تنفس هوای تمیز هچنان صبر کنند

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، امروز در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد شدید و در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز مناطق غربی دریای خزر مواج است، جمعه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش باران و برف، در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پراکنده باران و در مناطقی از جنوب غرب بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی بیان داشت: شنبه در شمال شرق و مرکز بارش برف و باران، در مناطقی از جنوب غرب رگبار و رعد و برق و در سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد. با خروج سامانه بارشی، از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه پایدار در غالب مناطق کشور همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت حاکم خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، هوای صبح امروز تهران نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی است که به تدریج ابری شده و با وزش باد و بارش‌های پراکنده همراه خواهد بود. کمینه دمای امروز پایتخت ۳ درجه و بیشینه دمای آن ۱۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

هوای پایتخت همچنان آلوده است

بر طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، شاخص آلودگی هوا در تهران و کرج امروز هم برای تمام گروه‌ها ناسالم است حتی با این که پیش‌بینی می‌شود امشب در ارتفاعات تهران شاهد بارش باران و وزش باد باشیم همچنان تا فردا پیش از ظهر هم شاخص آلودگی هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هوای تهران و کرج تمیز می‌شود.   

گرم‌ترین و سردترین مراکز استان‌ها

امروز شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا