آمادگی ارائه اسناد ملی به دانشجویان مناظره‌کننده

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره که امروز ۲ دی‌ماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تقدیر از دانشجویان حاضر در این مناظرات اظهار کرد: این دانشجویان سعی‌ دارند با اندیشه‌ها و تلاش خود زمینه را فراهم کنند تا همه کسانی که طالب علم هستند، از این فضا استفاده کنند.

وی خطاب به دانشجویان با اشاره به اینکه فرصت‌های دانشجویی را دریابید. ذهن‌ها خلاق، انرژی‌ها فراوان و فرصتی برای به بار نشستن باورها وجود دارد، افزود: سعی کنید نعمت اندیشیدن، کسب علم و دانش و ظرفیت موجود را بسیار مغتنم بشمارید تا زمینه و بستر لازم را بتوانیم برای آیندگان فراهم کنیم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه مناظره هم سهل و هم ممتنع است، گفت: سهل از این جهت که همه طالب گفتگو هستیم و ممتنع از این جهت که به چه و چگونه بیندیشیم و چگونه اندیشه‌مان را عرضه کنیم تا به باور دیگران بنشیند. ضمن اینکه مناظره می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فرد برای رسیدن به قلع‌های معرفت باشد.

وی تاکید کرد: به هر حال باید این فرصت را همه ما مغتنم بشماریم و شکرگزار خداوند باشیم. این فرصت را جهاددانشگاهی ایجاد می‌کند، کلمه جهاد که در باور ما بسیار مقدس است، تلاشی است که حاصل و ثمره آن ایجاد امری است که نداشته‌ایم و امروز می‌خواهیم به آن دسترسی پیدا کنیم.

بروجردی یادآور شد: برای تحقیق، تفحص، رسیدن به حقیقت همه دست‌اندرکاران می‌توانند در خدمت دانشجویان قرار بگیرند و مرکز اسناد و کتابخانه ملی هم ظرفیت خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

وی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه در قالب جلسات بحث و گفتگو با حضور اندیشمندان و حوزه سندی یافته‌هایتان را مستند کنید، گفت: اسناد و استناد تاریخی می‌تواند پشتوانه گفتگو، دانش و کار پژوهشی شما باشد و نجات‌دهنده یک ملت باشد. وی ادامه داد: اگر جامعه امروز به جایی رسیده که کم و بیش احساس ناامیدی وجود داشته باشد، راه گریزی برای خروج از برخی ناملایمات و کاستی‌ها بیابید، احتیاج به همدلی، همفکری، هم‌رایی و هم‌اندیشی عزیزانی است که هم قدر فرصت بدانند و هم ذهن خلاق داشته باشد.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی یکی از زمینه‌ها و فرصت‌هایی است که در اختیار شما قرار دارد. پس فرصت را برای ترسیم راه نجات ملت با اندیشه‌های خلاق و تفکر پویا غنیمت بشمارید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا