از آموزش طراحی دکوراسیون لذت ببرید

بنابراین خیلی مهم است که این پناهگاه شبانه و استراحتگاهی که در آن تجدید نیرو می‌کنیم تا روز بعد دوباره به دغدغه‌هایمان بپردازیم، چگونه طراحی و چیده شده است. چرا که بی‌نظمی ظاهری منجر به بهم ریختگی ذهنی‌مان شده و مشکلاتی را برای‌مان به وجود آورده است.

کمی به زمانی فکر کنید که وارد خانه‌ای می‌شوید و دکوراسیون مناسبی ندارد، یا اینکه برای طرحی دکوراسیون خانه خودتان نیز دغدغه دارید و هر کاری می‌کنید باب میل‌تان نمی‌شود.

خانه‌ دکوراتورهای داخلی از آن دست خانه‌هایی است که دلتان نمی‌خواهد از آن بیرون بیایید. از آن قبیل خانه‌هایی که حتی اگر ماه‌ها از آن خارج نشوید، هیچگاه خسته‌کننده نیست. البته نه تنها محیط خانه، بلکه محیط کاری‌تان نیز با سلیقه دکوراتورهای داخلی، جذاب‌تر شده و ساعات کار برایتان راحت‌تر می‌گذرد!

بنابراین بیش از آنچه که فکر کنید طرز چیدمان خانه در روحیه شما و عزیزان‌تان تاثیرگذار است. درنتیجه بهتر است خودتان دست به کار شده و فکری به حال دکوراسیون داخلی خانه‌تان بکنید.

سبک‌های دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی حدود 11 سبک دارد که با توجه به میزان بودجه‌ و سلیقه افراد می‌توان هر کدام از آن‌ها را برای چینش انتخاب کرد.

  • سبک مدرن: در این سبک فضای آرام و خلوت با رنگ‌های روشن به کار می‌رود. مبلمان ساده و وسایل تزئینی جمع و جور از ویژگی این سبک است که اگر دقت کنید اکثر خانه‌های امروزی چنین سبکی را دارند.
  • سبک دکوراسیون امروزی: فرق این سبک با سبک مدرن هماهنگی چیدمان با رنگ‌ها است اما فرم یا مدل خاصی ندارد.
  • سبک مینیمال: در این سبک از رنگ‌های خنثی سفید، خاکستری، آبی روشن یا مشکی بیشتر استفاده می‌شود.
  • سبک صنعتی: در این سبک از مصالحی که در ساخت و ساز خانه به کار رفته است، استفاده می‌شود. به طوری که تصور می‌کنید خانه نیمه کار مانده است.
  • سبک قرون وسطایی: در این سبک از عناصر سبک مینیمالیسم استفاده می‌شود منتها حس نوستالژیکی به افراد خانه می‌دهد.
  • سبک انتقالی: این سبک ترکیبی از سبک مدرن و سبک سنتی بوده که وسایل شیشه‌ای و استیل در این نوع سبک به چشم می‌آید.
  • سبک فرانسوی: این سبک، از خانه‌های مردم فرانسه الهام گرفته است که آجر و سنگ در نمای داخلی ساختمان به کار رفته است.
  • سبک بوهمیان: در این نوع سبک هیچ قاعده و قانونی برای چیدمان به کار نرفته است. به سبک کولی‌وار نیز مشهور است.
  • سبک هالیوودی: سبک هالیوودی جدیدا مد شده که در آن از مبل‌ها و وسایل عتیقه‌جات و گران قیمت و همچنین چیدمان با رنگ‌های تیره و باشکوه استفاده شده است.
  • سبک اسکاندیناوی: این سبک از زندگی ساده مردم شمال اروپا الهام گرفته است. استفاده از رنگ روشن و نورپردازی ویژه و همچنین عدم استفاده از دکور از ویژگی این سبک است.
  • سبک سنتی: همانطور که از اسمش پیداست پارچههای سنتی و رنگ تیره، ترمه و دکوراسیون سنتی در این سبک استفاده شده است.

حالا چرا ما  باید طراحی دکوراسیون داخلی یاد بگیریم؟

فضای زندگی ما از خانه‌های حیاط‌دار و بزرگ قدیمی که پر از باغچه و حوض و دیوارهای آجری بود، تبدیل به آپارتمان‌هایی شده که فقط پنجره دارد. بنابراین در این فضا که روز به روز با افزایش جمعیت، کوچکتر می‌شود، طراحان داخلی به میدان می‌آیند تا فضا را طوری مدیریت کنند که محیط کسل کننده خانه، مسرت‌بخش شود.

شما به عنوان یک طراح داخلی می‌توانید پس از آنکه در رشته طراحی دکوراسیون داخلی آموزش دیدید، از تخصص خود برای کسب درآمد در این زمینه نیز استفاده کنید. ضمن اینکه حرفه طراحی داخلی ، پر از تنوع و لذت کاری است که هیچ‌ وقت از آن زده نمی‌شوید. زمان کاری دست خودتان است. یک روز دکور اتاق نوزاد طراحی می‌کنید و روز دیگر به دکوراسیون یک هتل بزرگ در تهران مشغول می‌شوید. علاوه بر تخصص و مهارت به روزتان، خلاقیت و ایده‌های نو شما نیز در این حرفه اهمیت دارد.

اگر از تبدیل فضای مرده و متروکه به یک فضای زنده و دلنشین لذت می‌برید، می‌توانید با گذراندن دوره ‌ها و کلاس های آموزش طراحی دکوراسیون داخلی در این رشته فعالیت کرده و نه تنها خانه خود، بلکه خانه‌ دیگران را هم زیبا کنید و از این طریق یک درآمد برای خودتان داشته باشید. درآمد یک دکوراتیو بسته به نوع پروژه و خلاقیتش متغیر و نامحدود است.

طراحی داخلی را از کجا شروع کنیم؟

 برای شروع شاید لازم باشد از کار با نرم‌افزارهای سه بعدی مثل تری دی مکس آغاز کنید. بعد از گذراندن دوره ها و کلاس های آموزش تری دی مکس ، به طور تخصصی در دوره‌های آموزش دکوراسیون داخلی شرکت کرده و برای بازار کار آماده می‌شوید.

اگر به دنبال آموزشگاه معتبر هستید، آموزشگاه طراحی دکوراسیون داخلی در تهران ، تصویرگران پویا اندیش را می‌توان نام برد. با ارائه مدرک معتبر از سوی موسسه می‌توانید مدارک خود را ترجمه قضایی کنید تا برای تحصیل یا کار در کشور مورد نظرتان به مشکل برنخورید. ضمن اینکه نمونه کارهای قوی هنرجویان قبلی نیز شما را از انتخاب‌تان و تجربه اساتید مطمئن می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا