مهاجرت خرچنگ های قرمز در جزیره کریسمس

جزیره کریسمس، جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا است که از مستعمرات استرالیا است. این جزیره در ۳۲۰ کیلومتری جزیره جاوه قرار دارد. این جزیره در سال ۱۶۴۳ توسط کاپیتان انگلیسی بانام ویلیام مینوزر کشف شد.

علت نام‌گذاری این جزیره به کریسمس، زمان کشف آن است. جزیره دقیقا ۲۵ دسامبر برابر با روز کریسمس کشف شده است.خاص بودن جزیره کریسمس تنها به خاطر نام آن نیست، هر ساله میلیون‌ها خرچنگ قرمز به جزیره کریسمس می‌آیند و خاک این جزیره را می‌پوشانند.

خرچنگ‌های قرمز در مسیر حرکت و مهاجرت سالانه خود از این جزیره عبور می‌کنند و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی دنیا را به وجود می‌آورند.

اما خرچنگ‌های قرمز تنها جاذبه مهم این منطقه نیستند، پرندگان عجیب و غریب، سواحل دست‌نخورده و سرسبز هرساله هزاران گردشگر را به جزیره کریسمس می‌کشاند. مهاجرت خرچنگ‌ها از اواخر اکتبر تا اوایل نوامبر ادامه دارد و مسیر حرکت آن‌ها به سمت ساحل است. مهاجرت معمولا ۱۸ روز طول می‌کشد و در طی این ۱۸ روز میانگین ۵۰ میلیون خرچنگ قرمز جابه‌جا می‌شوند.

تمام این ماجرا جالب نیست، در طی مهاجرت، خرچنگ‌ها شروع به تولیدمثل می‌کنند و تخم‌های خود را در محیط‌های مناسب می‌گذارند. جمعیت جزیره کریسمس بیش از ۲۰۰۰ نفر است و افراد در این روزها باید خود را از چنگال خرچنگ‌ها حفظ کنند.

محیط‌زیست تلاش‌هایی برای سهولت مهاجرت وزندگی عادی مردم در این روزها کرده است. تونل‌هایی مخصوص عبور خرچنگ در مسیرهای حرکت خرچنگ‌ها قرار داده شده است تا مسیر مشخصی برای رفت و آمد داشته باشند. در دوره‌های اوج مهاجرت محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای مشخصی تعیین می‌شود تا مهاجرت سریع‌تر و بدون کمترین آسیبی انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا