کنترل خودرو با گوشی هوشمند به واقعیت پیوست

به گزارش ایسنا , امروزه اکثر خودروسازان، خودروهای گران‌قیمت خود را به وسایلی پیشرو در اتوماتیک‌سازی صنعت خودروسازی مبدل کرده‌اند.

شرکت خودروسازی بریتانیایی جگوار لندرور در جدیدترین ابتکار خود نرم‌افزار اختصاصی برای کنترل خودرو از طریق تلفن‌همراه هوشمند ارائه کرده است. به کمک این نرم‌افزار می‌توان از خودرو پیاده شده و در فاصله معینی خودرو را پارک کرد و یا کلیه کنترل‌های حیاتی خودرو را در شرایط طبیعی انجام داد.

طبق اعلام مسئولان شرکت جگوار لندرور به کمک این نرم‌افزار می‌توان موتور خودرو را روشن کرد و فرمان کنترل زاویه چرخ‌ها و تغییر وضعیت دنده را همزمان صادر کرد.

مسئولان شرکت جگوار لندرور برای حفظ مسائل ایمنی حداکثر سرعت خودرو در شرایط کنترل از راه دور را در حدود 6 کیلومتر محدود کرده‌اند، همچنین هنگامی که فاصله راننده از خودرو بیشتر از 10 متر شود، خودرو به طور کامل متوقف می‌شود.

همچنین با توجه به اندازه بزرگ خودروهای تولیدی کارخانه جگوار لندرور، مسئولان این شرکت از یک قابلیت جدید و مورد نیاز برای این دست خودروها نیز رونمایی کرده‌اند. کنترل خودروهای شاسی بلند به خاطر اندازه و ارتفاع بیشتر از سایر خودروها برای بعضی از رانندگان دشوار است، اما اکنون به کمک سیستم جدید خودروی شاسی‌بلند رنجرور این شرکت، می‌توان در خیابان‌های بسیار باریک عمل دور زدن کامل یا سرو‌ته کردن را کاملا خودکار به رایانه خودرو واگذار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا