هزینه بیمه تکمیلی فرهنگیان افزایش می‌یابد؟

گودرز کریمی‌فر با اعلام اینکه قرارداد جدید بیمه‌ تکمیلی با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شد، گفت: با توجه به تورم و نوسانات قیمت‌ها تلاش ما این است که امسال در مسیر تکریم فرهنگیان گام برداریم و یکی از اقدامات ما در این زمینه ارتقای سطح مسائل رفاهی و بیمه تکمیلی فرهنگیان است.

وی افزود: در بحث بیمه تکمیلی بیشتر تعهدات درمانی جز یک تا دو مورد بدون سقف است و تلاش ما این بود در قرارداد جدید بیمه تکمیلی، رضایت نسبی معلمان را کسب کنیم.

هزینه بیمه تکمیلی همانند سال گذشته

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امسال قرارداد جدید با همان تعهدات بدون سقف برای فرهنگیان شاغل انجام می‌شود و یک ریال افزایش تعرفه و سرانه نخواهیم داشت و قیمت همانند سال گذشته است.

کریمی‌فر ادامه‌داد: سال گذشته تعرفه بیمه تکمیلی فرهنگیان 39هزار تومان بود، امسال نیز با همین رقم قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان را با شرکت آتیه‌سازان تمدید کردیم.

200میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی فرهنگیان تزریق خواهد شد

وی بیان‌کرد: کسری بودجه موجود نیز با اهتمام وزیر آموزش و پرورش جبران می‌شود و از طریق سازمان برنامه و بودجه 200میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی تزریق خواهد شد که باعث می‌شود تعهدات درمانی ما کاهش پیدا نکند، همچنین تأخیر پرداخت‌ها که در برخی موارد یک تا 1.5 ماه بود به حداقل خواهد رسید، معلمان هم سرانه اضافه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسش "آیا امسال هم همانند سال گذشته دو طرح الف و ب را برای بیمه تکمیلی فرهنگیان داریم؟" گفت: امسال همان طرح الف و ب که سال گذشته وجود داشت، پابرجاست؛ البته با همان قیمت سال گذشته.

عینک، آمبولانس و زایمان دارای سقف

کریمی‌فر متذکر شد: هزینه آمبولانس، عینک و زایمان دارای سقف است؛ هزینه آمبولانس به میزان 200هزار تومان، عینک 70هزار تومان و زایمان یک‌میلیون و 500هزار تومان، سایر خدمات مانند ویزیت پزشکان، کلینیک، پاراکلینیک، جراحی، بستری، ارتز و پروتز و … بدون سقف است.

وی در پاسخ به این پرسش که معلمان  نسبت به تأخیر در واریز هزینه‌ها گلایه داشتند، افزود: 5هزار مرکز طرف قرارداد داریم، اگر بیمه‌شدگان به این مراکز مراجعه کنند نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت شود، اما اگر به مراکز دیگر که طرف قرارداد بیمه تکمیلی نیستند مراجعه کنند باید ابتدا خودشان  هزینه را پرداخت و اسناد را به بیمه تکمیلی ارائه کنند که پس از بررسی، پول خسارت پرداخت می‌شود؛ در گذشته برای واریز این خسارت‌ها حدود یک تا یک‌و نیم‌ماه تأخیر داشتیم وهم‌اکنون تلاش کردیم تا آن را به 7 تا 10 روز کاهش دهیم.

بیمه تکمیلی فرهنگیان سال گذشته دارای دو طرح الف و ب بود

نرخ حق بیمه در طرح اول 685هزار و 902 ریال است که تماماً از حقوق کارمند کسر می‌شد.

نرخ حق بیمه در طرح دوم نیز برای کارمندان رسمی مبلغ 390هزار ریال و برای کارمندان قراردادی مبلغ 490هزار ریال و برای افراد تحت تکفل از جمله والدین و همسران 590هزار ریال به ازای هر نفر  بود.

طرح الف دارای شرایط زیر بود:

طرح "الف"، بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه‌گری است و بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرداخت فرانشیز خدمات در طرح به میزان 20درصد توسط بیمه‌شده و ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه‌شده به‌صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد است.

طرح ب نیز این شرایط را داشت:

طرح "ب" بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته است.

منبع:تسنیم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا