معاون رییس جمهوری بر تقویت دیپلماسی محیط زیست در دنیا و منطقه تاکید کرد

 معصومه ابتکار روز گذشته (25 خرداد) برای گفت وگو و همکاری های محیط زیستی به نروژ سفر کرد که بر این اساس امروز سه شنبه با ' تینه سوندتوفت ' وزیر آب و هوا و محیط زیست نروژ دیدار و از مرکز تحقیقات محیط زیست و تغییر اقلیم CICERO بازدید کرد.

همچنین ابتکار در مرکز تحقیقات محیط زیست و تغییر اقلیم CICERO حضور یافت و در جمع نمایندگان موسسات تحقیقاتی، اجرایی و بخش خصوصی برای همکاری های محیط زیستی سخنرانی و با آنان گفت و گو کرد.
ابتکار در این بازدید با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید و توجه ویژه آن به حوزه محیط زیست بر رویکرد اخیر ایران در زمینه تقویت دیپلماسی محیط زیست در دنیا و منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق ملی محیط زیست و اصلاح رویکرد نمایشگاه بین المللی محیط زیست، این دو عرصه را ابزار مهم تشویقی برای بخش های اقتصادی دانست.همچنین ابتکار با ' تینه سوندتوفت ' وزیر آب و هوا و محیط زیست نروژ دیدار و با اشاره به اهمیت جایگاه و تلاش های ایران برای حل معضلات محیط زیستی به خصوص در منطقه، خواستار ایجاد زمینه های همکاری با جمهوری اسلامی ایران شد.
ابتکار در دیدار با تاکید بر همکاری دو جانبه در زمینه تغییرات آب و هوایی خواستار توسعه همکاری دو جانبه در زمینه تغییرات آب و هوایی شد.

همچنین چند گزارش در مورد فناوری های جدید سبز از سوی نروژی ها ارایه شد از جمله اینکه نوعی فناوری که به وسیله انرژی خورشیدی دستگاه های آب شیرین کن و کشت گلخانه ای را در منطقه ای بیابانی راه اندازی کرده اند.
برخی شرکت هایی هم که سابقه همکاری با ایران داشتند تجربیات خود را بیان کرده و قرار شد کار گروهی فنی برای همکاری ایجاد شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا