رولز رویس رکورد ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را می زند؟

هواپیمای پروژه ACCEL که تک سرنشین است، بدون هیچ آلایندگی و گازهای سمی فعالیت می‌کند و انتظار می‌رود که سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را از خود برجای بگذارد.
بر اساس گفته‌های کمپانی بریتانیایی، این هواپیمای الکتریکی از پیشرانه جدیدی استفاده خواهد کرد که پیش از این در هواپیمای ionBird استفاده شده بود. هواپیمای الکتریکی رولز رویس از ۳ موتور الکتریکی قدرتمند 750R محوری با چگالی قدرت بالا استفاده می‌کند که قوی‌ترین باتری‌های موجود را در خود جای داده است. این موتورها ۶ هزار سلول باتری دارند که ۷۵۰ کیلووات ساعت انرژی یا ۱۰۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.
تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا این هواپیمای الکتریکی مسافت ۳۲۰ کیلومتری را با یک بار شارژ بپیماید. همچنین رولز رویس برای هواپیمای الکتریکی خود سیستم خنک کننده مستقیم را در نظر گرفته تا از سلول‌های باتری در سرعت‌های بالا محافظت کند.

علاوه بر این، هواپیمای این کمپانی باسابقه بریتانیایی، هیچ گونه آلایندگی از خود تولید نمی‌کند و به لطف ملخ‌هایی که با سرعت کمتری در دقیقه می‌چرخند، صدای کمتری نیز تولید می‌کند.
هواپیمای الکتریکی رولز رویس با همکاری چند شرکت بزرگ ساخته می‌شود. همچنینی این هواگرد، پروژه‌ای از خانواده ACCEL محصوب می‌شود که به کمک شرکت YASA، استارتاپ الکتروفلایت و موسسه تکنولوژی فضانوردی ساخته خواهد شد. وزارت اقتصاد، نیرو و استراتژیک صنعت و سازمان ابتکار بریتانیا نیز بر این پروژه نظارت خواهند داشت.
در دنیای هواپیماهای الکتریکی معمولا، دو گروه مختلف وجود دارد. دسته اول افرادی هستند که از تکنولوژی‌های ساده شروع می‌کنند و آرام آرام خود را به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر سوق می‌دهند.

دسته دوم افرادی هستند که از ابتدا تکنولوژی‌ها قدرتمند و پیشرفته را در اختیار دارند و با توسعه و بهبود آن، سعی دارند تا آن را در قالب تکنولوژی بهتر و کاربردی‌تر ارائه دهند. به نظر می‌رسد که رولز رویس در دسته دوم جای گیرد. به همین دلیل است که راب واتسون مدیر اجرایی بخش الکتریکی رولز رویس می‌گوید:
ساختن سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی، دست کمی از یک دستاورد خارق‌العاده در صنعت هوایی نیست و به همین دلیل ما مفتخر هستیم تا از هواپیمای پروژه ACCEL رونمایی کنیم. زدن رکورد سرعت به کمک هواپیمای الکتریکی تنها هدف ما نیست. این کار به رولز رویس کمک خواهد کرد تا قابلیت‌های لازم برای ماندن در صف اول تکنولوژی‌ های در حال توسعه را داشته باشد و در ادامه قابلیت‌های فوق به ما اجازه می‌دهند تا نقشی اساسی در انتقال اقتصاد جهانی به سوی آینده‌ای بدون کربن داشته باشیم.
اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی پیش برود، رولز رویس در اوایل سال بعد، می‌خواهد برای زدن رکورد ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت تلاش کند. باید دید آیا این سازنده خودرو لوکس می‌تواند موفق شود یا خیر.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا