اختراعی که جان بیش از ۳ هزار نفر را نجات می‌دهد

عنوان این طرح سامانه « جامع و هوشمند ارزیابی و پایش بیمار با کارت سلامت» است که در سال از مرگ و میر سه هزار و ۸۰۰ نفر جلوگیری می‌کند.

امیرعباس محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرانا اظهار داشت: مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کره جنوبی یا siif۲۰۱۹  با حمایت و همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد wipo، انجمن توسعه نوآوری و اختراعات کره جنوبی KIPA، سازمان پتنت کره جنوبی و فدراسیون مخترعین جهان با حمایت دولت کره جنوبی و تمامی مراکز و مجله های علمی و معتبر جهانی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات با حضور ۶۰ کشور اعم از آلمان، آمریکا، چین، کره جنوبی، فرانسه پرتغال و… از ۵ آذر ماه تا ۹ آذر ماه در پایتخت کره جنوبی  سئول برگزار شد.

محمدی اظهار داشت: همزمان با این مساببقات تیم ایران در مسابقات دانشگاهی نوآوری و اختراعات پزشکی که ۸۰ دانشگاه برتر دنیا در آن حضور داشتند، در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی (یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان) در تاریخ ۱۱ آذر ماه تا ۲۳ آذر ماه در حوزه‌های تکنولوژی و ایده‌های برتر پزشکی نیز شرکت کرد.

این مخترع جوان توضیح داد: تیم اختراعات دانش آموزی ایران که در این مسابقات حضور داشتند، متشکل از دو دانش آموز شهریار شریعتی و عادل احمدی فریمان بوده است که از مسابقات ملی ایران در این دو مسابقات حضور داشتند و مدال طلا کسب کردند.

وی توضیح داد: طرح این دانش آموزان سامانه هوشمند تشخیص افسردگی با هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاکچین در امنیت داده‌های نرم افزاری بود که توانستند در رقابت با کشورهایی همچون کره جنوبی، آلمان، آمریکا و…پرچم ایران را بالا ببرند.

محمدی عنوان کرد: تیم دانشجویی ایران متشکل از سرپرست تیم امیرعباس محمدی کوشکی، علی نوری، سجاد شریعت و میثم پوریوسفیان بود که موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات تسلا شدند.

وی در خصوص طرح تصریح کرد: طرح سامانه جامع و هوشمند ارزیابی و پایش بیمار با کارت سلامت در قالب حذف دفترچه های بیمه در ایران برای شرکت های دیجیتال وزارت بهداشت طراحی شد و موفق به کسب جایزه شد.

وی با بیان اینکه این سامانه کمک بسیاری به مردم و جامعه پزشکی می‌کند، ادامه داد: قابلیت‌های این سامانه از جمله پرداخت مالیات پزشکان، صرفه اقتصادی بسیار بالا در مراحل اداری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دولتی در پزشکی، جلوگیری از کشته شدن و قطع عضو سه هزار و ۸۰۰ نفر درسال برای بد خط نوشتن دست خط پزشکان، جلوگیری از استفاده بیماران از داروهای تکراری، در دسترس بودن همیشه پرونده پزشکی بیماران، سرعت عمل بسیار بالا برای پزشکان و بیمارستان‌ها و همچنین امنیت اطلاعات بسیار بالا در داده‌های سلامت بیماران است.

محمدی اظهار داشت: این پروژه مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفت و دانشجویان ایرانی پیشنهادات بسیاری را از کشورهای دیگر داشتند، امید است این پروژه مورد حمایت کشور خودمان قرار گیرد و در دولت الکترونیک استفاده شود.

لازم به ذکر است، تیم ایران به سرپرستی امیر عباس محمدی کوشکی در هردو مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کره جنوبی توانستند در مجموع دو مدال طلا و دوجایزه ویژه کسب کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا