پرداخت 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی

امیر هوشنگ عصارزاده در جریان سفر به تبریز و حضور در شورای اداری بخش تعاون استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدیریت شعب استان برگزار شد، در دیدار با پرسنل شعبه مرکزی تبریز و مدیریت شعب استان بر افزایش بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی استان تأکید کرد.

وی با اشاره به فلسفه تأسیس بانک توسعه تعاون در کشور اظهار داشت: اگرچه این بانک به‌عنوان یک بانک توسعه‌ای آنگونه که باید از سوی دولت به‌منظور ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه تعاونی‌ها تأمین مالی نشده است ولی طرح‌هایی که در سه سال اخیر اجرایی شده در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: طرح اشتغال روستایی و منابع مالی تبصره 18 در بودجه امسال در این راستا عملیاتی شد ولی متأسفانه میزان برخورداری بخش تعاون از این دو طرح به‌اندازه انتظاری که داشتیم نبود.

این عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه اظهار داشت: 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات با اجرای طرح اشتغال روستایی طی سالجاری در کشور پرداخت‌شده است که بر اساس این طرح روستاییان مرزنشین با نرخ چهار درصد و سایر روستاییان با نرخ 6 درصد و سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد دریافت کرده‌اند.

عصارزاده با تأکید بر اینکه تمام تلاش بانک توسعه تعاون در راستای افزایش میزان برخورداری بخش تعاون از این طرح‌ها بوده است افزود: با توجه به اینکه نقطه شروع بهره‌مندی تعاونی‌ها از بانک نیست بنابراین از روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها خواستاریم تا در این خصوص تعاونی‌های روستایی و عشایری را به شعب بانک هدایت نماید.

وی تأکید کرد: مأموریت اصلی بانک توسعه تعاون؛ توسعه بخش تعاون است به همین دلیل مأموریم و مکلفیم تا در این راستا افزایش ضریب نفوذ بانک در بخش تعاون را افزایش دهیم.

عصارزاده اذعان داشت: در حال حاضر در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده از محل تبصره 18 در بودجه امسال این بانک ظرفیت پرداخت تسهیلات را دارا می‌باشد.

این عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون همچنین بر افزایش کیفیت، سرعت و سهولت خدمات‌رسانی جهت مشتریان تأکید کرد.

عصارزاده در ادامه ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان شرقی را فراوان و کم‌نظیر خواند و با اشاره به اینکه انتظارها از استان اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی بیش از این‌هاست گفت: خوشبختانه در حال حاضر به‌واسطه فعالیت همکاران و مدیر شعب استان ارتباطات بسیار خوبی بین واحدهای صنعتی و کارآفرینان استان با بانک برقرارشده است که امیدواریم این امر بیش‌ازپیش تقویت شود. وی وجود تعاونی‌های فعال در آذربایجان شرقی را فرصتی مغتنم برای این استان و افزایش سهم بخش تعاون از خدمات بانک توسعه تعاون خواند.

گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی حاکی است، در ابتدای این دیدار غفور اصغر رضایی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان با اشاره به ظرفیت نیروهای جوان و متخصص بانک در استان اظهار داشت: تمام پرسنل استان با تمام توان تلاش دارند تا از فرصت‌های موجود در استان به نفع بانک بهره ببرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک توسعه تعاون حضور بسیار فعالی در نظام بانکی استان دارد و همواره تلاش خود را به کار گرفته است تا محصولات و خدمات جدید بانک را به نحو احسن عملیاتی نماید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا