محصولاتی متفاوت برای کاهش دمای بدن در فصل تابستان

دکتر سوسن رسولی، تولید کننده محصولات خنک کننده در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس گفت: بیشتر فعالیت شرکت ما مربوط به تولید محصولاتی خنک کننده مانند مچ بند خنک کننده، جلیقه خنک کننده و پشتی خنک کننده است. این محصولات برای اولین بار در کشور توسط شرکت ما تولید شده و قیمت آن یک سوم نمونه مشابه خارجی است. کیفیت این محصول نیز ضمن برابری با کالاهای خارجی ، سبک تر است.

وی درباره طرح جلیقه خنک کننده افزود: این جلیقه برای ایجاد رفاه در هوای بسیار گرم و شرجی طراحی وساخته شده است. این جلیقه می تواند در دمای بسیار گرم ساعت ها دمای سطح بدن را در محدوده 22 درجه سانتی گراد نگه دارد.

وی درباره نحوه کارکرد این جلیقه اظهار کرد: چهار پک مجزا حاوی مواد ویژه در این جلیقه به کار رفته است که عمل جذب گرما از بدن را بر عهده دارند.در ساخت این جلیقه از مواد بی ضرر برای بدن استفاده شده است. این جلیقه به نحوی طراحی شده است که هیچ تماس مستقیمی با پوست بدن نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وزن این جلیقه در حدود 1 کیلو و 300 گرم بوده و به صورت تک سایز است.

وی درباره روش استفاده و شارژ مجدد این طرح گفت: پک های خنک کننده باید2 تا 3 ساعت قبل از استفاده در فریزر، یخچال یا محیط سر دیگری با دمای کمتر از صفر درجه قرار داده شود. بهتر است این کار شب قبل انجام شود. سپس پک های سرد شده در جای خود روی جلیقه قرار داده و استفاده شود.

وی درباره مچ بند خنک کننده نیز گفت: در این مچ بند از موادی استفاده شده که توانایی جذب و نگهداری مقادیر زیادی آب را دارند و این امر امکان استفاده از مچ بند به مدت طولانی را ممکن می سازد. آب سرد با جذب گرمای اضافی جریان خون عمل خنک کردن بدن را انجام می دهد.

وی درباره نحوه عملکرد این مچ بند اظهار کرد: جریان گردش خون در محل های نبض از طریق تبادل گرما با محیط بیرون موجب تعادل دمایی بدن می شود. عملکرد مچ بند خنک کننده بر اساس جذب گرما توسط مولکول های آب در محل نبض یعنی محل عبور گردش خون قرار دارد. این مچ بند گرما را جذب کرده و ایجاد خنک در بدن می کند.

رسولی، کاهش دمای بدن در گرمای زیاد، قابل استفاده به دفعات نامحدود، استفاده آسان و سریع، حاوی مواد کاملا بی ضرر، در رنگ بندی و طرح های متنوع، قابل استفاده برای تمامی افراد، قابل استفاده روی مچ دست و مچ پا را از جمله مزایای استفاده از این مچ بند عنوان کرد و درباره پشتی خنک کننده نیز گفت: پشتی خنک کننده نیز برای انواع صندلی خودرو طراحی و ساخته شده است.

وی درباره ضرورت ساخت این پشتی افزود: معمولا رانندگی در تابستان امری مشکل و طاقت فرسا است و در حال حاضر هیچ وسیله ای برای خنک کردن پشت راننده وجود ندارد. پشتی خنک کننده به این منظور ساخته شده است که افراد هنگام رانندگی حس مطلوب خنکی داشته باشند.

وی طراحی هوشمند، ایجاد دمای مطلوب 22-23 درجه در پشت فرد، قابلیت انطباق با هر نوع صندلی خودرو، روش شارژ ساده، امکان استفاده طولانی( تا 8 ساعت) را ازجمله مزایای استفاده از این پشتی عنوان کرد و گفت: این محصولات دارای گواهینامه های بین المللی 2008،9001 و اتحادیه اروپا را دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا