درآمدهای اختصاصی پارک دو برابر می شود

عباس زارعی هنزکی روز چهارشنبه در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه این پارک در  لایحه پیشنهادی ۹۹ مجلس افزود: کشور در شرایطی است که در فضای مقاومتی به سر می‌بریم، میزان بودجه امسال پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با سال گذشته یکی است.

 وی با بیان اینکه ما با توجه به شرایطی که کشور دارد از بودجه پیشنهادی راضی هستیم، افزود: اینکه یک مدیر و رییس بخش دولتی به دلیل اینکه برنامه‌های توسعه‌ای که دارد از بودجه تخصیصی راضی باشد، این طور نیست.
رییس پارک علم وفناوری دانشگاه تهران ادامه داد: کشور در شرایطی قرار دارد که باید در فضای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، در این شرایط بودجه اختصاص داده شده در لایحه ۹۹ برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کم نشده است و ما راضی هستیم.
زارعی اظهارکرد: بودجه سال گذشته این پارک برابر با سیزده و نیم میلیارد تومان بوده که در لایحه پیشنهادی این میزان نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها ۴۰درصد  بودجه سال ۹۷ پارک تخصیص داده شده است، افزود: امیدوار هستیم که تا پایان سال ۸۰ درصد بودجه جاری پارک محقق شود زیرا بسیاری از برنامه‌ها نیاز به بودجه دارد.
به گفته رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بسیاری از برنامه‌های پارک برنامه‌های عمرانی است و به منابع مالی بالایی نیاز دارد و زیر ساخت برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌کند، به طور مثال آزمایشگاه‌هایی که برای تحولات دیجیتال لازم است و دنیا به این زیر ساخت‌ها نیاز دارد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه وضع دولت در سال‌های آینده بهتر شود و ترمیم بودجه در سال‌های آتی داشته باشیم، گفت: البته این موضوع نشان می‌دهد که ما برای توسعه نیاز به بخش خصوصی داریم.
زارعی افزود: برنامه ما این است که دانشگاه تهران مانندسایر دانشگاه‌های بزرگ از دستاوردهای خودش منتفع شود و درآمد مالی پایدار داشته باشد، این آرزوی ماست.
وی در خصوص چرایی محقق نشدن این امر گفت: هنوز زیر بناها و فضاهای زیر ساختی نیاز به ترویج و رشد دارد.
زارعی بیان کرد: در برنامه‌های فناوری و آی پی پالیسی دانشگاه تهران به این صورت دیده شده که ما سهیم هستیم در آی پی هایی که در دانشگاه تهران در فعالیت‌های دانشجویی، اساتید و فعالیت‌های دکتری و فوق لیسانس انجام می‌شود، ما از این طریق بودجه‌هایی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا