پژوهش در بانک توسعه تعاون در مسیر خلق ارزش است

سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون که به مناسبت روز پژوهش و گرامیداشت این روز در مرکز آموزش و پژوهش این بانک حضور یافته بود، ضمن عرض تبریک و گرامیداشت روز پژوهش گفت: پژوهش و پژوهیدن تلاش و کوششی در راستای رفع جهالت از امری مجهول و اثبات یا سلب معلوم است.

معادی پژوهش منطبق بر چارچوب منطقی و عملی را در مسیر خلق ارزش دانست و گفت: ارائه گزینه‌های کاربردی در سریع‌ترین زمان برای حل مسائل سازمان از مهم‌ترین مزایای پژوهش است.

مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون با تبیین مأموریت‌ها و تکالیف این بانک به‌واسطه بانکداری توسعه‌ای و لزوم حمایت و تقویت تعاونی‌ها، فعالیت در بازار پولی و بانکی با حضور فعالان بازار و وجود رقابت شدید در این بازار، الزام تصمیمات بهینه و آنی در موقعیت‌های حساس، نقش رویکرد پژوهشی و رفتار حرفه‌ای در این حوزه‌ها را حائز اهمیت برشمرد و دراین‌باره افزود: رویکرد پژوهشی و اتخاذ تصمیم که مبتنی بر پژوهش و تحقیق باشد می‌تواند در شرایط فعلی برای هر کسب‌وکار حرفه‌ای یک مزیت رقابتی تلقی می‌گردد.

معادی با اشاره به فرآیندهای پژوهشی گفت: برخلاف تصور رایج، پژوهش امری حجیم و لزوماً در چارچوب‌های کلان نیست، بلکه در بسیاری موارد، پژوهش منجر به بهبودهای کوچک ولیکن مستمر در شاخص‌های مختلف می‌تواند منجر به افزایش کارآمدی سیستم و کارایی عوامل گردد.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: نگاه پژوهشی همچون نگاه هنری در پی مشاهده از زاویه‌ای جدید به مسائل است که می‌تواند منجر به ایجاد راهکاری نوین و نوگرایانه باشد. پژوهش در محاسبه سنجه‌های کیفی و اندازه‌گیری رفتارهای سازمانی نقش مهم به عهده دارد.

وی در همین رابطه افزود: سازمان‌های پیشرو دریافته‌اند که عدم التزام به پژوهش منتج به فرصت سوزی و تهدید آفرینی می‌شود و برای باقی ماندن در مسیر رقابت و ارتقای سطح سازمان، توجه به پژوهش اجتناب‌ناپذیر است.

معادی موفقیت در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا را درگرو بهره‌گیری از فرآیند و یافته‌های پژوهش بیان نمود و افزود: واحدهای تحقیق و توسعه در سازمان‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی از مهم‌ترین بخش‌ها هستند که با تبیین وضعیت موجود و شناسایی نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت با لحاظ کردن همه اقتضائات و نگاه به جلو می‌تواند با بازیابی و بازشناسی صحیح و دقیق شرایط و موقعیت قبل از وقوع اتفاق اثر مثبت از خود بجا بگذارند و مانع از انحراف سازمان شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا