گوگل به اندوریدی های در ترکیه خدمات نمی دهد

گوگل به شرکای تجاری خود در ترکیه اعلام کرده از این پس نمی تواند برای سرویس رسانی به موبایل های اندروید جدیدی که در بازار این کشور عرضه می شود، با آنها همکاری کند. 

در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی هیئت رقابت ترکیه گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابتی درخصوص فروش نرم افزارهای موبایلش، ۱۷.۴ میلیون دلار جریمه کرد و به این شرکت ۶ ماه فرصت داد تا با انجام تغییراتی به بهبود رقابت کمک کند.

قانونگذاران ترکیه از گوگل خواسته بودند تا توافقنامه های توزیع تمام نرم افزارهای خود را تغییر و به مشتریان اجازه دهد بین موتور جستجوهای مختلف در دستگاه های اندروید حق انتخاب داشته باشند. 

اما هیئت رقابت ترکیه در ۷ نوامبر سال جاری اعلام کرد تغییراتی که گوگل در قراردادهایش با شرکای تجاری انجام داده، کافی نیست.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شرکای تجاری خود اعلام کردیم که نمی توانیم برای سرویس رسانی به موبایل های اندروید جدیدی که در بازار ترکیه عرضه می شود، با آنها همکاری کنیم. به عبارت دیگر موبایل های جدید به گوگل پلی استور، جیمیل، یوتیوب و غیره دسترسی نخواهند داشت. البته گوگل تاکید کرده که گوشی های فعلی شهروندان ترک مشمول این تصمیم نمی شوند. مشتریان می توانند مدل موبایل های موجود را بخرند و هنوز هم می توانند از دستگاه ها و اپلیکیشن هایشان مانند قبل استفاده کنند. سرویس های دیگر گوگل هیچ تغییری نخواهند داشت.

این شرکت در ادامه بیانیه اعلام کرده برای حل مشکل با مقامات ترکیه همکاری می کند.

به گفته هیئت رقابت ترکیه، جریمه تحمیلی برگوگل فقط ۰.۰۵ درصد از درآمد روزانه این شرکت است و تا زمانی که تقاضای هیات انجام نشود، پابرجا می ماند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا