ابتلا به آنفلوانزا با آلودگی هوا قوت می گیرد؟

 مسعود مردانی با اشاره به اینکه آلودگی هوا بیماری های تنفسی از جمله آنفلوانزا را تشدید می‌کند، افزود: مردم به خصوص این بیماران باید از حضور در فضاهایی که منبع آلودگی هوا است به شدت خودداری کنند.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در مراحل انتهای همه گیری آنفلوانزا در مناطق مختلف کشور قرار داریم، مردم در این شرایط  جوی از حضور در مراکز شلوغ، پرازدحام و پرترافیک خوداری کنند تا شاهد افزایش مجدد این بیماری در شهرهای صنعتی نباشیم.
مردانی افزود: در شرایط آلودگی هوا، علاوه بر افزایش آلاینده‌ها، شاهد سکون  ویروس‌ها، قارچ ها و میکروب‌ها هستیم که این موضوع می‌تواند سلامت مردم را به خطر اندازد.

مردم در شرایط آلودگی هوا، شیر بیشتر مصرف کنند

وی به مردم توصیه کرد که در شرایط  آلودگی هوا شیر بیشتری مصرف کنند. مصرف بیشتر مایعات از جمله شیر و آب و استفاده از سبزیجات و میوه‌جات تازه و رعایت اصول بهداشتی می‌تواند از مخاطرات این معضل بکاهد.
مردانی، استفاده از ماسک در این شرایط جوی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس‌های تنفسی را به مردم توصیه کرد و گفت: شست و شوی دست با آب و صابون و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، می‌تواند کمک موثری برای بیماران دستگاه تنفسی باشد تا این بیماری تشدید نشود.
مردانی افزود: مردم در صورت مشاهده علائم بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفلوانزا و سرما خوردگی مانند آبریزش بینی، بدن درد، تب، سردرد و سرفه، اصول بهداشت فردی و اجتماعی را بیشتر رعایت کنند. در صورت مشاهده علائم بیماری دستگاه تنفسی حتما در منازل استراحت کنند تا سبب ابتلای بیماری سایر افراد نشوند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا