توقف عرضه مرورگر کروم ۷۹ بر روی اندروید

مرورگر کروم ۷۹ از چند روز پیش بر روی موبایل و دسکتاپ عرضه شده و با اضافه شدن امکان جدید اطلاع‌رسانی در مورد سرقت گذرواژه خبرساز شد. حال باگی در این به‌روزرسانی کشف شده که اطلاعات برخی از برنامه‌های خاص را که از WebView  داخلی Android استفاده می‌کنند، پاک می‌کند؛ مشکلی که هم برنامه نویسان و هم کاربران معمولی را نگران کرده است.

در نسخه‌های جدید Android، مرورگر کروم نقش وب ویوو (WebView) را برای سیستم ایفا می‌کند – ابزاری که جزئی اصلی از سیستم عامل برای نمایش محتوای وب در برنامه‌ها به شمار می‌رود. وقتی از داخل یک برنامه وارد صفحات وب می‌شوید یا از مرورگرهایی چون DuckDuckGo که فاقد موتور ارائه داخلی هستند، استفاده می‌کنید؛ کروم مسؤول بارگذاری این محتوا است.

یکی از تغییرات ایجاد شده در کروم ۷۹ به روزرسانی محل ذخیره اطلاعات وب بود. با این حال، گویی داده‌های موجود در localStorage و WebSQL – دو نوع از امکانات رایجی که برنامه‌های وب از آن‌ها برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند- به درستی منتقل نشده‌اند.

به عبارت دیگر، وقتی کاربران اندرویدی دستگاه‌های خود را به مرورگر کروم ۷۹ به روزرسانی کردند، بخشی یا همه داده‌های محلی برنامه‌های وب و نرم‌افزارهای WebView حذف شدند. در حالی که این داده‌ها هنوز از نظر فنی دست نخورده باقی مانده‌اند، اما در عمل دیگر امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

گوگل عرضه نسخه اندرویدی مرورگر کروم ۷۹ را متوقف و به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل است.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا