برگزاری مسابقه سریعترین سیستم جابجایی مسافران در زمین

در سال ۲۰۱۳ الون ماسک مالک ثروتمند شرکت SpaceX طرح اولیه ایده Hyperloop را منتشر کرد که در ظاهر شبیه قطارهای تندروی درون شهری است اما با سرعتی به مراتب بیشتر از سریعترین آنها حرکت می کند.

در آن موقع به دلیل اشتغالات فکری ماسک در شرکتهای مختلفش از جمله SpaceX و خودروسازی تسلا، این ایده چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه شرکتهای دیگری نظیر Hyperloop Technologies و Hyperloop Transportation Technologies درصدد تحقق این ایده برآمدند.

حالا شرکت ScpaceX اعلام کرده که با توجه به تعلق داشتن این ایده به الون ماسک، در نظر دارد رقابتی بزرگ برای ایده هایی برگزار کند که مربوط به فناوری آینده نگر Hyperloop باشد.

همچنین این شرکت در تلاش است تا مسیر آزمایشی به طول ۱۶۰۰ متر طراحی و راه اندازی کند تا طرحهای ارایه شده از سوی دانشگاهها و تیمهای مستقل مهندسی در آن مورد آزمایش قرار گیرد.گفته می شود این رقابت مهیج در ژوئن سال ۲۰۱۶ و در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر ، بر اساس این ایده هیجان انگیز، مسافران فاصله ۵۷۰ کیلومتری لس آنجلس تا سانفرانسیسکو را در مدت زمان خیره کننده ۳۵ دقیقه طی خواهند کرد. در این شرایط Hyperloop با متوسط سرعت ۹۶۲ کیلومتر و با حداکثر سرعت ۱۲۲۰ کیلومتر حرکت خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا