راه اندازی تشکل معلمان پژوهنده

فرهاد کریمی در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که در تالار فرهنگ برگزار شد به ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشگاه مطالعات پرداخت و گفت:  بالغ بر ۳۵ پرونده پژوهشی به ستاد هفته پژوهش ارائه شد که در نهایت امروز یک فناور و دو پژوهشگر معرفی می شوند. 

وی افزود: ۴۱ هزار معلم امسال شرکت کردند و از بین ۱۴۲ اقدام پژوهی برگزیده استانی، ۱۳ مورد انتخاب شدند که امروز تقدیر می شوند.

کریمی درباره اظهارنظر مطرح شده‌ای مبنی بر وجود ۲۵۳ پژوهشکده آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش دو پژوهشکده رسمی دارای مجوز هستند و مابقی عناوین افتخاری دارند. ۶۵۰ پژوهشسرا زیرمجموعه آموزش و پرورش فعالیت می کنند و امروز سه مدیر برتر آنها معرفی می‌شوند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه تولید پژوهش در وزارت آموزش و پرورش بر عهده پژوهشگاه است اظهار کرد: فعالیت‌های دامنه داری را در این حوزه شروع کرده‌ایم و عمده مسئولیت ما پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش است. شناسایی نیازها را نیز انجام می دهیم.

وی افزود: به تدوین مدل مدرسه پژوهنده ورود جدی کرده‌ایم. ارتباط مستقیم با مدارس نیز در دستورکار قرار گرفته و تشکل معلمان پژوهنده را به زودی محقق خواهیم کرد. آیین نامه مربوطه تدوین شده است.
وی به برگزاری تورهای اقدام پژوهی که در دست انجام است نیز اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم دست معلمان پژوهنده را در دست هم قرار دهیم از آثار و برکات این تعاملات بهره‌مند می‌شویم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: نمایشگاه دائمی از آثار پژوهشی در استان فارس خواهیم داشت. نیازمند برداشتن گامهای اساسی هستیم و چالشهایی داریم که اعتبارات از آن جمله است. به ساختار پژوهشگاه هم باید توجه بشود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا