آسپرین در درمان میگرن موثر است

آسپرین دارویی ارزان قیمت و در خانه  بیشتر آمریکایی ها یافت می شود؛ تحقیق تازه ای نشان می دهد که این دارو ممکن است برای کسانی که از میگرن رنج می برند، مفید باشد.
با آنکه درمان های موثر دیگری هم برای میگرن وجود دارد اما بسیاری از بیماران آمریکایی به خاطر بالا بودن هزینه های درمان و عدم برخورداری از پوشش های بیمه ای به درمان های ارزان تر نیاز دارند.
محققان دانشگاه آتلانتیک در فلوریدای آمریکا با بررسی 13 تحقیق مربوط به درمان میگرن که بر روی 4هزار و 200 نفر انجام شده می گویند آسپرین ممکن است گزینه خوبی برای این بیماران باشد.
نتایج تحقیقات نشان می دهد استفاده از  دوز بالای 900 تا 1300 میلی گرم آسپرین در زمان بروز دردهای میگرنی، می تواند درمانی موثر و بی ضرر برای سردرهای میگرنی حاد باشد.
همچنین شواهدی وجود دارد که دوز 81 تا 325 میلی گرم آسپرین در روز می تواند برای جلوگیری از تکرار دردهای میگرنی موثر باشد. دوز استاندارد قرص های آسپرین که میلیون ها آمریکایی برای کاهش خطر بیماری های قلبی مصرف می کنند 81 میلی گرم است.
دکتر «چارلز هنکنز» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک می گوید یافته های ما اثربخشی دوز بالای آسپرین را برای درمان میگرن حاد و نیز تاثیر استفاده از دوز پایین روزانه برای جلوگیری از تکرار حملات میگرنی را نشان می دهد.
به گفته محققان، سردردهای میگرنی جزء شایع ترین اختلالاتی هستند که پزشکان با آن مواجه اند و به طور بالقوه می توانند به تضعیف کارایی بیماران منجر شوند. از هر 10 بیمار یک نفر با سردرد به پزشک مراجعه می کند که سه چهارم این سردرها میگرنی هستند. آسپرین دارویی در دسترس و ارزان قیمت است و درمقایسه با درمان های گران قیمت، اثربخشی مناسبی دارد.
به گزارش سیناپرس؛دکتر «نوح روزن» رئیس مرکز مطالعات سردرد در نیویورک می گوید: آسپرین از قرن نوزدهم و طی انقلاب صنعتی همواره به عنوان دارویی برای سردرد استفاده می شده است و امروزه نیز به خاطر نقش آن در تسکین درد اهمیت دارد با این حال باید به عوار جانبی مصرف روزانه آن از جمله خونریزی داخلی توجه کرد.  
نتایج این تحقیق در مجله American Journal of Medicine به چاپ رسیده است.

مترجم:محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا