افزایش اعتبارات سازمان هواشناسی در سال ۹۹

محمد ناصر هاشمی در گفت و گو با ایرنا درباره اعتبارات سال ۹۹ سازمان هواشناسی افزود: بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان هواشناسی ۱۵۶ میلیارد تومان شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی است که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات سازمان هواشناسی در دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی، سازمان یک درآمد متفرقه نیز دارد که از شرکت‌های فرودگاه‌ها، بنادر و بیمه به دست می‌آید که به حساب خزانه واریز می‌شود و طبق توافق صورت گرفته بخشی از آن به سازمان بر می‌گردد و به آن درآمد عمومی گفته می‌شود، همچنین در طول سال نیز اگر حادثه‌ای مانند سیل و یا گرد و غبار رخ دهد اعتباری جداگانه برای آنها به سازمان هواشناسی تخصیص می‌یابد.

هاشمی ادامه داد: اعتبارات سازمان هواشناسی در سال ۹۸ در ردیف اعتبارات هزینه‌ای ۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مصوب قانون بود که امسال به ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، همچنین در بخش درآمد عمومی سال ۹۸ مصوب ما ۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان بود که امسال به ۹ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی بیان داشت: بنابراین سال قبل در مجموع اعتبارات سازمان هواشناسی در ردیف‌های هزینه‌ای و متفرقه که ۴۹ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود برای سال ۹۹ به ۵۵ میلیارد و ۳۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته، یعنی تقریبا ۱۲ درصد رشد داشته است.

هاشمی درباره اعتبارات بخش تملک دارایی سازمان هواشناسی گفت: اعتبارات سازمان در بخش تملک دارایی، سال گذشته ۶۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مصوب ما بود که سال ۹۹ به ۱۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، در واقع در این بخش رشد خوبی داشته‌ایم یعنی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۷ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی اظهار داشت: البته بودجه مصوب با بودجه ابلاغ شده متفاوت است در واقع مصوب عددی است که قانون تعیین می‌کند و بعد از آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود که ممکن است کاهش یا افزایش داشته باشد، که معمولا کاهش می‌یابد.

وی گفت: بنابراین با این حساب در مجموع در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۹ نسبت به ۹۸ حدود ۴۷ درصد و در بخش هزینه‌ای ۱۲ درصد افزایش اعتبار داشتیم که در مجموع افزایش اعتبارات سازمان هواشناسی بیش از ۳۱ درصد می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا